بالا نرفتن کرکره برقی و تنظیم موتور کرکره برقی

بالا نرفتن کرکره برقی مسئله‌ای است که برای هر مغازه یا واحد تجاری و صنعتی امکان دارد اتفاق بیافتد و رفع ایرادات این حوزه نیز فقط از یک گروه فعال و با تجربه که از کارنامه درخشانی برخوردار است بر خواهد آمد. طراحی و ساخت و در مرحله آخر، نصب کرکره برقی به صورتی است که باید همه‌ اصول و قواعد مهندسی در آن رعایت شود و کم کاری در هر قسمت در گذر زمان مشکلات جبران ناپذیری را به اشخاص تحمیل خواهد کرد که یکی از این موارد بالا نرفتن کرکره برقی می‌باشد.

 

دلایل اصلی بالا نرفتن کرکره برقی

موتور، محرک و عامل اصلی حرکت تیغه‌ها بر روی ریل کرکره می‌باشد و خرابی و مشکل در این بخش این توانایی را دارد که عملکرد ساختار اصلی دستگاه مکانیکی با تحرک الکتریکی را تحت شعاع قرارمی دهد و می‌ توان گفت که اصلی‌ترین دلایل بالا نرفتن کرکره مغازه یا واحد صنعتی است که با دو راه حل : تعمیرات یا تعویض موتور کرکره برقی میتوان از این بحران عبور کنید.

بحث بعدی خرابی برد است که لازم است با تعویض این قسمت برای حل مشکل حرکتی تیغه‌ها اقدام کرد که توصیه ما تماس با کارشناس تعمیرات کرکره برقی پارکینگی است تا مطالب تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

مشکلات الکتریکی کرکره برقی دارای ظرافت‌های پیچیده‌ای می‌باشد که امکان دارد نیاز به سیم پیچی موتور یا تعویض قطعات گوناگون داشته باشد که به همین منظور در اکیپ‌های فنی برق کار ماهر حضور دارد که در صورت احتیاج به محل پروژه اعزام خواهد شد.

جوشکار، برق کار و تعمیرکار کرکره برقی از جمله نیروهای انسانی هستند که باید در زمان تعمیرات و ارائه خدمات در محل حضور داشته باشند و نیازمندی‌های موجود را برطرف سازند و با فعالیت مکملی پیش بروند.

علت سوم بالا نرفتن کرکره برقی، گیر در تیغه‌ها و عدم تنظیم حد استاندارد در کنار عدم رگلاژ آن می‌باشد که سبب به وجود آوردن فشار نامتعارف در بخش‌های متحرک کرکره خواهد شد.

بالا نرفتن کرکرهبالا نرفتن کرکره برقی را جدی بگیرید

کوچک‌ترین گیر در بالا رفتن کرکره‌های برقی و درب‌های اتوماتیک را باید جدی گرفت به این علت که در صورت عدم اقدام به موقع امکان دارد به دلیل فشارهای بسیار سبب سوختگی موتور و یا شکستگی ریل و تیغه ها شود و بلبرینگ بالایی را تحت شعاع قرار دهد.

بالا نرفتن کرکره‌های برقی در 90 درصد مواقع به علت کیفیت پایین بخش‌های گوناگون و نصب غیر اصولی و خطای انسانی می‌باشد که کاملا قابل حل خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.

دلیل خرابی کرکره برقی

بعد از گذشت مدتی که از کرکره برقی استفاده می‌کنید، امکان دارد در کرکره برقی مشکلاتی به وجود آید که با پیدا کردن علت خرابی کرکره برقی و بررسی و برطرف ساختن مشکلات کرکره برقی، مانند روز اول بدرستی کار خواهد کرد. بر اساس مشاهدات صورت گرفته می‌توان گفت که علت خرابی کرکره برقی عامل‌های بسیاری است. خرابی کرکره برقی به شکل مکانیکی و الکترونیکی می‌باشد.

چنان چه با زدن ریموت، درب کرکره باز نشد نخست می‌بایست ریموت را مورد بررسی قرار داد و از اتصال داشتن به باتری اطمینان حاصل کرد، چنان چه ریموت مشکلی نداشته باشد موتور کرکره برقی خراب می‌‌باشد که از این رو باید تعمیر شود و چنان چه تیغه‌های کرکره کند کار کرد، قابلیت شکستن تیغه‌های کرکره برقی وجود دارد و به همین علت احتیاج به تعویض خواهد داشت.

بررسی دلایل عدم عملکرد کرکره برقی

گاهی اوقات احتمال دارد شما به سادگی بتوانید پیش از مراجعه به تعمیرکار کرکره برقی، این توانایی را داشته باشید خودتان مشکل را برطرف کنید. نخست بهتر است به مشکل آن آگاه باشید و بعد برای مقابله با آن اقدامات لازم را انجام دهید.

تنظیم موتور کرکره برقی

در اصل تنظیم موتور برای میزان باز و بسته شدن درب کرکره صورت خواهد گرفت. در فرایند بسته شدن کرکره زمانی که تیغه‌ها به کف محل نصب‌ شده برسند توقف می‌‌کند و بسته خواهند شد. تنظیم حالت بازشو نیز به این صورت است که سه ‌تیغه یا بیشتر، داخل ریل قرار خواهند گرفت. برای تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی، در موتور ساید روی بدنه موتور دو مهره تنظیم حد بالا و پایین قرار دارد.

موتور کرکره برقی

انواع عیب یابی کرکره برقی

بسیاری از اشخاص هنگام خرابی کرکره برقی تمایل دارند با سرویس کار تماس بگیرند و مشکل کرکره را رفع کنند. در صورتی که گاهی اوقات امکان دارد زمان کافی نداشته باشید. در چنین مواقعی باید خودتان دست به کار شوید و شروع به عیب یابی کرکره برقی کنید. در ادامه مطلب متداول‌ ترین دلایل خرابی کرکره برقی را بررسی خواهیم کرد. شما این توانایی را دارید که با استفاده از اطلاعات این مقاله علت خرابی کرکره برقی را شناسایی کنید و در اغلب موارد خودتان آن را رفع کنید. البته در مواردی که علت خرابی کرکره ناشی از آسیب قطعات باشد لازم است حتما با کارشناسان تماس بگیرید تا آن‌ها در اسرع وقت نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات اقدامات لازم را انجام دهند.

آن جایی که کرکره برقی ایمنی ساختمان را تامین خواهد کرد عملکرد آن اهمیت بسیاری دارد. بنابراین بسیار مهم است که در صورت خرابی کرکره برقی نسبت به تعمیر به موقع آن اقدام کنید. خرابی این کرکره‌ها امکان دارد از عوامل گوناگونی نشات بگیرد.

برای عیب‌ یابی کرکره برقی لازم می‌باشد از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنید.

1-از روشن بودن موتور کرکره برقی اطمینان پیدا کنید.

در بعضی موارد امکان دارد علت مشکل کرکره برقی “Shutter Problems” و روشن نشدن آن ناشی از خاموش بودن موتور باشد. بنابراین در قدم نخست موتور و منبع تغذیه را چک کنید و سپس اقدام به فعال کردن کرکره به وسیله ریموت کنید. در صورتی که موتور روشن است ولی باز هم کرکره فعال نمی­‌شود لازم می‌باشد با کارشناسان با مهارت در این زمینه تماس بگیرید و از آن­‌ها برای تعمیر موتور مشاوره دریافت کنید.

2- اتصالات و برق کشی را مورد بررسی قرار دهید.

در بسیاری از مواقع علت کار نکردن کرکره برقی ناشی از مشکل در اتصالات برق می‌باشد. گاهی اوقات امکان دارد فیوز برق پریده باشد یا جریان برق قطع شده باشد. و یا حتی امکان دارد بعضی اتصالات شل شده باشند. در نتیجه لازم است برای راه اندازی کرکره اطمینان پیدا کنید که مشکلی در اتصال به برق وجود نداشته باشد.

3- امکان دارد مشکل به علت گرم شدن بیش از حد موتور باشد.

گاهی اوقات استفاده کردن مکرر و پی در پی از درب­‌ها سبب داغ شدن موتورمی شود. هنگامی که موتور کرکره بیش از حد گرم شود امکان دارد از کار بیفتد. در صورتی که دلیل خراب شدن کرکره برقی ناشی از گرم شدن بیش از حد موتور باشد لازم است موتور را خاموش کنید. فرصت دهید موتور چند دقیقه استراحت کند و خنک شود. پس از خنک شدن موتور دوباره عملکرد درب را بررسی کنید. اگر بازهم مشکل حل نشد عیب یابی را ادامه دهید و سایر موارد را بررسی کنید.

4- از سالم بودن ریموت کنترل اطمینان پیدا کنید.

گاهی اوقات امکان دارد علت خراب شدن کرکره برقی ناشی از وجود مشکل در ریموت کنترل آن باشد. ریموت کنترل دستور باز و بسته شدن کرکره را صادر خواهد کرد و عامل اصلی فعال شدن درب است. ریموت کرکره برقی به ضرب دیدگی و آب خوردگی و برخی عوامل دیگر حساس می‌باشد و این احتمال وجود دارد که دچار آسیب شود. در صورتی که متوجه شدید ریموت عمل نمی­‌کند نخست باتری آن را عوض کنید و دوباره امتحان کنید. در صورتی که با تعویض باتری مشکل حل نشد لازم می‌باشد ریموت تعویض شود. برای تعویض ریموت این توانایی را دارید که با کارشناسان تعمیرات کرکره برقی پارکینگی تماس حاصل کنید و نسبت به عوض کردن ریموت اقدام کنید.

5- مسیر حرکت کرکره برقی را از نظر وجود داشتن مانع بررسی کنید.

گاهی اوقات امکان دارد موانعی سبب گیر کردن کرکره ‌ها شوند و عملکرد کرکره را با مشکل روبه‌رو کنند. برای عیب یابی این مشکل نخست اتصال برق را خاموش کنید و مسیر کرکره را از نظر وجود موانع بازرسی کنید. در صورتی که مانعی یافتید آن را از بین بردارید و مسیر حرکت کرکره را تماما پاکسازی کنید. سپس موتور را روشن کنید و عملکرد کرکره را بررسی کنید.

6- ساییدگی و پارگی تیغه کرکره نیز این توانایی را دارد که سبب خرابی آن شود.

گاهی اوقات دلیل خرابی کرکره اتوماتیک خراب شدن پرده­‌های کرکره می‌باشد. در مواردی که استفاده روزانه از کرکره برقی بسیار است امکان دارد کرکره دچار فرسودگی شود و فرورفتگی ‌ها و برآمدگی‌هایی روی آن به وجود بیاید. این فرسودگی قادر است عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در چنین زمان‌هایی لازم است پرده‌های کرکره تعمیر شوند.

7- از سالم بودن سنسور چشمی اطمینان پیدا کنید.

کرکره برقی از طریق یک چشمی سیگنال­‌های ریموت را دریافت خواهد کرد و به این وسیله فعال می‌شود. در صورتی که زمان کارکردن با ریموت متوجه شدید دکمه ‌ها کار نمی‌کنند و کرکره حرکت نخواهد کرد حتما چشمی را بررسی کنید. آسیب رسیدن به چشمی و یا حتی کثیف بودن آن این توانایی را دارد که سبب عملکرد نادرست کرکره شود. در نتیجه چشمی را ابتدا تمیز کنید و دوباره ریموت را فعال کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد باید نسبت به تعمیر چشمی اقدام کنید.

تعمیر کرکره برقی نیازمند دقت و تخصص است تا عملکرد صحیح و ایمنی کرکره حفظ شود. برای اطمینان از انجام تعمیرات بهینه بهتر است از خدمات تعمیرکاران ماهر نمایندگی تعمیرات درب برقی مجموعه سرویس دوران استفاده کنید تا بتوانید از کرکره برقی خود بهره وری حداکثری را ببرید…

مجموعه سرویس دوران با بیش از20 سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات انواع کرکره برقی و درب های شیشه ای/جک پارکینگ و…..آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

برای دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما با شماره 09122947890 تماس بگیرید.

تکنسین

تماس