کرکره ها نسبت به سال های گذشته تغییر بسیاری کرده است. نوع جدید کرکره ها، کرکره برقی می باشد که نحوه ی بازوبسته شدن آن بوده و به سهولت انجام می شود. از نظر ظاهری نیز کرکره های برقی زیباتر هستند و زیبایی ظاهری خود را حفظ می کنند. امروزه استفاده از این نوع کرکره ها بسیار رایج است و در مکان هایی مانند مغازه ها، مراکز تجاری، برخی از پارکینگ ها و فروشگاه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. این کرکره دارای مزایای زیادی از جمله ایجاد امنیت وجلوگیری از اتلاف انرژی می باشد. کرکره در برابر شرایط آب هوایی نسبت به درب های اتوماتیک دیگر بسیار مقاوم تر است، به همین دلیل در بیشتر خانه های مناطق شمالی از آن استفاده می شود. احتمال بروز مشکل دراین کرکره نیز مانند کرکره های قدیمی وجود دارد، شما می توانید برای نصب، راه اندازی و تعمیر کرکره برقی در پیروزی با شرکت سرویس دوران تماس بگیرید.

در این نوع درب اتوماتیک نیز خرابی وجو دارد. در صورت تخصصی بودن خرابی، درب باید توسط تعمیرکاران مجرب تعمیر شود و دست به کار شدن خودتان فقط ضرر وزیان را بیشتر می کند. تیم حرفه ای سرویس دوران با بیش از 15 سال تجربه در این زمینه در خدمت رسانی به مشتریان خود بیشتر از همیشه آماده می باشد، با شماره 2947890-0912 با ما در ارتباط باشید.

5 مورد از قطعات کرکره برقی

1- موتور

موتور یکی از اصلی ترین قطعات کرکره برقی است. تبدیل نیروی الکتریسیته به انرژی مکانیکی از وظایف اصلی این قطعه می باشد . با فشار دادن دکمه ای از ریموت موتور به کار می افتد و تیغه ها را بالا وپایین می کند. موتور کرکره انواع مختلفی دارد که شما مطابق با مکان مورد نظر و دفعات استفاده به کاربرده می شود.

2- تیغه

تیغه قسمی است که بدنه کرکره برقی را تشکیل می دهد و در جنس های مختلفی ساخته می شوند، که هریک ویژگی های متفاوتی دارند. از نظر ظاهری نیز تیغه انواع مختلفی دارد و مطابق با آنها طبقه بندی می شوند.

3- ریل

این قسمت از کرکره برای جلوگیری از آسیب به تیغه کرکره است که زمان باز و بسته شدن آسیب نبیند، تیغه ها برای حفاظت از دو طرف درون ریل ها قرار می گیرند. ریل ها در نوع قوطی دار و معمولی تولید شده و در بازار به فروش می رسند.

4- صفحه پلیت

این قطعه برای نگه داشتن شفت کرکره برقی می باشد. موتور کرکره برقی نیز به این صفحه متصل می شود. این قطعه با توجه به نوع موتور، نوع تیغه ها و اندازه آنها درابعاد و ضخامت های مختلفی ساخته می شوند.

5- اندکپ

اندکپ نگهدارنده دوار می باشد که روی صفحه پلیت نصب شده و باعث حرکت شفت حول محور گردش حرکت می شود.

تعمیر کرکره برقی در پیروزی

برای تعمیر کرکره برقی، اولین  کار برای تعمیر قطعه معیوبی تشخیص و شناسایی آن است. بعد از آن باید قطعه را بررسی و در صورت امکان تعمیر کنید، اگر قطعه معیوب قابل تعمیر نبود باید تعویض کنید. برای تعمیر باید از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید، زیرا کرکره برقی برای تعمیر نیاز به مهارت و تخصص دارد.

ریموت

زمان خرابی کرکره برقی ریموت اولین و راحت ترین قسمت برای تست کردن است. ریموت قطعه ای است که با استفاده از آن می توانیم فرمان باز وبسته شدن به موتور را بدهیم. همچنین ساختار آن به صورتی است که از دور کنترل کرده و عمل باز وبسته شدن در را آسان می کند. برای تست آن باید ابتدا چراغ هشدار را بررسی کنید اگر کمرنگ یاخاموش بود باتری را تعویض کنید و مجددا امتحان کنید، ولی اگر همچنان درست نشد باید ریموت را به طور کلی تعویض کنید.

 چشمی

از دیگر دلایلی که می توان به آن اشاره کرد، خرابی چشمی می باشد. چشمی از برخورد کرکره برقی لا ماشین یا هر مانع دیگری جلوگیری می کند. در شرایطی که کرکره برقی شما کار نکرد بعد از تست ریموت، چشمی را تست کنید. برای بررسی چشمی می توانید دست خود را مقابل آن بگیرید، اگر صدای قطع و وصل شدن مسیر چشمی به گوش شما نرسید یعنی چشمی خراب است. نفوذ آب و رطوبت، ضربه، قطعی سیم یا کثیفی نیز می توانند از دلایل خرابی چشمی باشد. می توانید ابتدا چشمی را تمیز کرده و سپس سیم های درون آن را چک کنید. در موارد دیگر مانند ضربه که موجب شکستگی شود یا نفوذ آب درون آن تعمیر امکان ندارد و باید تعویض شود.

 برق ورودی 

گایهی مواقع ممکن است کار نکردن کرکره به دلیل قطعی برق ساختمان باشد. برق ورودی و فیوز ها را چک کنید. خرابی برد یا موتور نیز از دلایل خرابی فیوز می باشد که در صورت وصل کردن آن اگر مجدد پرید باید بررسی کنید.

موتور

بعد از بررسی موارد بالا اگر همچنان کرکره برقی در باز وبسته شدن ایراد داشت، موتور را چک کنید. در چنین مواردی امکان سوختن موتور نیز وجود دارد، برای فهمیدن آن موتور را مستقیما به برق شهری وصل کنید اگر عمل نکرد یعنی سوخته است و باید به  تعویض آن اقدام کنید.

ریل

گاهی اوقات پیش آمده کرکره برقی از ریل خود خارج شده و دیگر عملکرد درستی نداشته باشد. البته باید بدانید این امر می تواند به دلیل خرابی میکروسوئیچ باشد، پس ابتدا میکروسوئیچ کرکره برقی را چک کنید. شاید میکروسوئیچ خراب نیست و فقط تنظیمات مربوط به آن برهم خورده است.

مزایای استفاده از کرکره برقی

 نصب و راه اندازی کرکره های برقی نیاز به تکنسین ها و افراد مجرب و کاربلد است. برای این کار باید با شرکت معتبر تماس بگیرید و کار را به آنها بسپارید. شرکت سرویس دوران با بیش از 15 سال سابقه در این زمینه می تواند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد. برای مشاوره یا راهنمایی می توانید با شماره تماس 2947890-0912 با ما در ارتباط باشید.

تماس