تعمیر کرکره برقی 24 ساعته با کمترین هزینه در شرکت تهران درب انجام می شود. کرکره برقی بسته به قطعه معیوب به روش های مختلفی تعمیر می شود. تعمیر این درب ها باید با دقت زیادی انجام شود

کرکره برقی از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است. بسته به اینکه مشکل از کدام قسمت کرکره باشد، درب را تعمیر می کنیم. تیغه ها، سنسورها، میکروسوئیچ ها، بردها، موتورها، ریموت ها، ریل ها و … قسمت های مختلف کرکره برقی هستند.

مشکلات رایج کرکره برقی چیست ؟

خرابی ریموت، خرابی باتری، سایش تیغه، خروج کرکره از ریل، تنظیمات میکروسوئیچ، سوختگی برد، ضربه کرکره، خرابی کرکره به دلیل نصب نامناسب، سوختگی موتور، خرابی کرکره برقی و … مشکلات رایج کرکره برقی است.

گاهی اوقات تعمیرات کرکره اتوماتیک به دلیل مشکلات دیگری مانند نیمه باز یا نیمه بسته شدن درب، افزایش خود به خود کرکره برقی، سرعت پایین حرکت کرکره، خرابی سنسورها، خرابی قفل و … می باشد.

نحوه تعمیر کرکره برقی چگونه است ؟

تعمیرات این درب باید توسط تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص و مجرب انجام شود. این عمل کاملا تخصصی است و تعمیرات آن توسط خودتان به هیچ وجه توصیه نمی شود. تعمیرات قسمت های مختلف کرکره برقی به شرح زیر انجام می شود.

تعمیرات کرکره برقی در بخش درب کرکره

درب کرکره ای از قسمت های مختلفی ساخته شده است. درب کرکره ای را می توان یکی از اصلی ترین قسمت های کرکره دانست که خرابی آن باعث کار نکردن کرکره برقی می شود. با توجه به اهمیت این قطعه مشکلی که برای آن به وجود می آید باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی شود. مشکل درب در سریع ترین زمان حل می شود و درب مانند روز اول عمل می کند. تعمیر کرکره برقی در قسمت درب بسته به تیغه ای که در آن استفاده می شود، متفاوت انجام می شود.

تعمیرات کرکره برقی در بخش غلطک

کرکره های غلتکی ممکن است به دلایل مختلفی خراب شوند. اگر درب تا نیمه پایین رفت و دوباره بالا رفت، ممکن است به دلیل گیرکردن غلطک ها باشد. زیرا در چنین شرایطی غلتک ها نمی توانند به جلو رفتن درب کمک کنند.

غلطک های ضعیف، استفاده نادرست از درب، نصب نامناسب و … می تواند از دلایل خرابی غلتک ها باشد. تعمیرکار غلتک ها را بررسی می کند و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز می کند. اگر غلتک آسیب دیده باشد، چاره ای جز تعویض آن نیست. برای تعویض غلطک ها حتما از غلتک های با کیفیت استفاده کنید تا دوباره با خرابی زودرس مواجه نشوید.

رفع مشکلات بوجود آمده برای کرکره برقی

برای تعمیر کرکره برقی ابتدا باید قطعه معیوب را با توجه به مشکل عیب یابی کنید. سپس قطعه را بررسی کرده و در صورت امکان تعمیر کنید. اگر قطعه قابل تعمیر نیست، باید آن را تعویض کنید.  شرکت ما سابقه طولانی در تعمیر انواع درب برقی دارد. مهندسان و تکنسین های ما تجربه و دانش زیادی در زمینه تعمیر انواع درب برقی دارند. با توجه به دوره های پیشرفته ای که این تکنسین ها گذرانده اند و مهارت بالایی که دارند، قادر هستند مشکل کرکره برقی را در سریع ترین زمان حل کنند.

برای تعمیرات مناسب هر دستگاهی، مهارت و تخصص حرف اول را می زند. انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران مبتدی و ناآگاه می تواند منجر به خرابی بیشتر شود. بنابراین در انتخاب یک مرکز تعمیرات حرفه ای و مجرب باید به تعمیر کرکره برقی توجه زیادی داشته باشید.

رفع خرابی چشمی کرکره

یکی از دلایل خرابی کرکره برقی آسیب دیدگی چشمی است. یک چشمی یا فتوسل از برخورد کرکره برقی به خودرو جلوگیری می کند. در صورت کار نکردن کرکره برقی، پس از تست برق ساختمان و ریموت کرکره، بازرسی چشمی را انجام دهید. می توانید سلامت چشمی را با نگه داشتن جسمی در جلوی چشمی بررسی کنید. اگر صدای قطع شدن و وصل شدن چشمی را با گرفتن دست جلوی چشمی نمی شنوید به این معنی است که چشمی آسیب دیده است.

نفوذ آب، قطعی سیم ها، کثیفی و … می‌تواند از عوامل آسیب به چشمی باشد. ابتدا چشمی را تمیز کنید و اگر دوباره کرکره کار نکرد باید چک کنید که سیم ها از داخل چشمی بریده نشده باشند. اگر سیم قطع شده است، آن را وصل کنید. چشمی های خیس و شکستگی چاره ای جز جایگزینی چشمی ندارند.

از ریل خارج شدن کرکره برقی و شیوه جا انداختن آن

مشکل دیگری که نیاز به تعمیر دارد، خروج کرکره برقی از ریل است. کرکره برقی به دلیل نقص در عملکرد میکروسوئیچ از ریل خارج می شود. ابتدا میکروسوئیچ کرکره برقی را بررسی کنید. شاید میکروسوئیچ خراب نیست و فقط تنظیمات بهم خورده است. اگر کرکره با تنظیمات میکروسوئیچ در ریل قرار نمی گیرد، سایر موارد باید بررسی شوند.

برای قرار دادن کرکره باید آن را تا جایی که ممکن است با ریموت بلند کنید. دو چهارپایه را در دو طرف کرکره برقی قرار دهید. دو نفر باید در این شرایط برای قرار دادن کرکره ها در داخل ریل کمک کنند. دو نفر روی چهارپایه می روند. سیستم را جدا کرده و به آرامی به ورودی ریل بفرستید. پس از چند اینچ وارد ریل شدن، سیستم را به حالت خودکار برگردانید و کرکره را با ریموت پایین بیاورید. پایین آوردن را در چند مرحله انجام دهید. در نهایت میکروسوئیچ را تنظیم کرده و سیستم را مجددا راه اندازی کنید.

رفع مشکل سوختن موتور کرکره برقی

اگر در تعمیر کرکره برقی به دلیل کار نکردن کرکره تمامی موارد (اتصال برق، چشم کار، گاوصندوق مدار کنترل، ریموت کنترل و …) را بررسی کرده اید و از سلامت آن ها مطمئن هستید، باید کرکره را چک کنید. موتور . سوختگی موتور یکی از دلایل کار نکردن کرکره برقی است.

برای بررسی موتور، آن را مستقیماً به برق وصل کنید. اگر موتور کار نمی کند به این معنی است که موتور سوخته است. در چنین مواقعی موتور کرکره برقی باید تعویض شود

آیا موتور کرکره برقی قابلیت تعمیر درد؟

به طور کلی نمی توان گفت که امکان تعمیر موتور کرکره وجود ندارد. زیرا یک تعمیرکار حرفه ای در مواردی می تواند آن را تعمیر کند. اما در برخی از موتورها مانند موتور توبولار باز کردن و تعمیر موتور مشکل است و تعویض موتور عاقلانه تر است.

در مورد تعمیر کرکره برقی به دلیل خرابی موتور باید بدانید که موتور تعمیر شده نمی تواند مانند یک موتور سالم کار کند و سیم پیچی موتور چندان مفید نیست. موتور سیم پیچی شده ممکن است برای مدت کوتاهی کار کند. اگر می خواهید کرکره برقی بهترین عملکرد را داشته باشد، باید موتور خراب را تعویض کنید.

در برخی موارد ممکن است کرکره برقی به دلیل قطع برق کار نکند. اگر کرکره برقی کار نمی کند، ابتدا برق ورودی را تست کنید. فیوز ساختمان یا فیوز مستقل کرکره برقی را تست کنید. خرابی فیوز می تواند به دلیل خرابی موتور یا خرابی برد درب باشد. بنابراین، اگر فیوز وصل شد و دوباره پرید، موتور یا برد  کرکره را بررسی کنید.

اگر ماشینی به کرکره برقی برخورد کند، احتمالاً شکسته خواهد شد. آسیب به تیغه های کرکره نتیجه این برخورداست. برای رفع مشکل ابتدا سیستم را خاموش کرده و در اسرع وقت با تعمیرکار تماس بگیرید. در صورت آسیب جزئی ممکن است تیغه ها تعمیر شوند. اگر آسیب شدید باشد، تیغه ها باید تعویض شوند. توجه داشته باشید که تیغه های با کیفیت را برای تعویض انتخاب کنید

دلایل زیادی برای سوختن موتور وجود دارد. نوسانات برق، نفوذ آب، رطوبت بسیار زیاد، دستکاری کرکره، بی کیفیتی و چینی بودن برد کرکره و … از علل سوختگی برد می باشد. برای رفع مشکل برد سوختگی چاره ای جز تعویض برد کرکره ندارید. شما باید یک برد با کیفیت و متناسب با کرکره بخرید و برد قبلی را جایگزین کنید. برای تعویض برد حتما برق ورودی را خاموش کرده و تمام نکات ایمنی را رعایت کنید.

چرا کرکره برقی سقوط می کند؟

یکی از مواردی که نیاز به تعمیر دارد افتادن کرکره برقی است. استفاده از تیغه های نامناسب باعث می شود که تیغه ها نتوانند وزن کرکره را تحمل کنند. در چنین شرایطی صحنه ناگواری ایجاد می شود و کرکره برقی می افتد. تنها راه حل مشکل در این شرایط این است که تیغه های کرکره باید تعویض شوند.

تماس