رفع مشکل بالا نرفتن کرکره برقی در اینجا به بررسی مشکلات رایج که امکان دارد برای کرکره برقی شما پیش بیاید خواهیم پرداخت، تا درصورت دیدن خرابی کرکره برقی، متوجه شوید که با چه ابزار و وسایل و نیروی کاری این توانایی را دارید که در صدد رفع مشکل بالا نرفتن کرکره برقی بربیایید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا راهکارهای بالا نرفتن کرکره برقی را بیابید و خودتان کرکره برقی خود را تعمیر کنید.

بالا نرفتن درب کرکره برقی :

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در کرکره برقی به وجود خواهد آمد، عدم بالا رفتن، اصطلاحا باز ماندن کرکره برقی و یا بسته نشدن کرکره برقی است.

علت وقوع این مشکل، 3 علت می تواند داشته باشد :

۱-اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

امکان دارد اتصالات سیم‌های برق یا فیوز برق کرکره، دچار اختلال شده باشد. برای رفع این مشکل مناسب‌تر است نخست از صحت اتصال به برق در کرکره برقی اطمینان پیدا کنید.

۲-خرابی ریموت کنترل

احتمال خراب شدن در ریموت کنترل کرکره اتوماتیک نیز وجود دارد. در صورت خرابی یا تمام شدن باتری ریموت کنترل کرکره برقی، چراغ ریموت کنترل کمرنگ یا خاموش خواهد شد.

۳-خرابی موتور کرکره برقی

یک دیگر از علت‌های بروز اختلال در عملکرد صحیح کرکره، خرابی موتور کرکره برقی خواهد بود.

در صورت خرابی موتور، مناسب‌تر است خودتان دست به کار نشوید، و تعمیر موتور کرکره برقی را به متخصصین با مهارت در این زمینه بسپارید.

ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز

برای چک کردن سلامت دستگاه مرکزی و فیوز کرکره برقی، لازم است، گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید و دکمه‌ای از قسمت ریموت کنترل را فشار دهید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی به گوشتان رسید، به معنای سالم بودن ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی خواهد بود.

در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه مرکزی، نخست باید از سلامت فیوز اطمینان پیدا کنید. اگر فیوز نیز سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم.های ورودی به آن خواهد بود.

در این موارد کرکره برقی احتیاج به کارشناسی دقیق‌تر دارد، و مناسب‌تر ‌است برای پیشگیری از مشکلات جدی‌تر، و اطمینان زیادتر، تعمیر کرکره برقی خود را به تعمیرکار کرکره برقی با مهارت در این زمینه بسپارید.

1- اشکال در بازویی درب اتوماتیک :

گاهی اوقات پیش خواهد آمد، که درب کرکره برقی، نه باز می‌شود، نه بسته خواهد شد.

در این مواقع احتمالا اشکال از جک‌های بازویی خواهد بود، که احتیاج به تعمیر و یا تعویض دارند.

2- خرابی چشمی یا فتوسل :

اگر تمام موارد ذکر شده را چک کردید اما درب کرکره برقی باز می‌شد اما بسته نمی‌شد، اشکال از ارتباط چشمی‌های کرکره برقی خواهد بود، که قطع شده و اجازه نمی‌دهد درب کرکره برقی بسته شود.

در صورت ایراد در چشمی کرکره برقی، امکان دارد چیزی مانع رسیدن پرتو مادون قرمز به گیرنده شود و سبب بروز اختلال گردد.

از آن جا که نسل جدید کرکره‌ها، کرکرهای هوشمند هستند، در برخی از موارد نیز ممکن است چشمی درب کرکره اتوماتیک، در مسیر مستقیم تابش نور خورشید قرار گرفته باشد، و چون نور خورشید خود اشعه تولید خواهد کرد، سبب بروز اختلال در کار چشمی خواهد شد. اغلب این مورد در تابستان بیشتر به چشم می‌آید، که با قرار دادن سایبان برای چشمی این مشکل قابل حل است.

اگر با نکات ذکر شده چشمی به درستی کار نکرد، چشمی کرکره برقی شما دچار مشکلات جدی‌تری خواهد شد که احتیاج به تعمیر یا تعویض دارد.

3- سروصدای کرکره برقی :

سروصدای بیش از اندازه کرکره برقی، یکی از مشکلاتی است که نه فقط سبب اذیت شما، بلکه موجب آزار و اذیت همسایه‌های نیز خواهد شد.

علت صدای ناجور کرکره قطعا به مراحل نصب کرکره برقی مرتبط است. درصورت شنیدن صدا‌های اضافی و آزار دهنده از کرکره برقی، باید این بخش‌ها را بررسی کنید:

در این مطلب تلاش کردیم به چند مشکل از مشکلات رایج کرکره برقی که امکان دارد برای کرکره برقی شما به وجود بیاید اشاره کنیم. طی سال‌ها تجربه در زمینه خدمات کرکره برقی ما بیشتر با این مشکلات روبه‌رو شدیم.

تماس