رفع صدا و ارتعاش درب پارکینگ

داشتن صدای بلند درب گاراژ، کار با آن را آزاردهنده می کند، به خصوص اگر نیاز به استفاده از گاراژ در ساعات غیر اجتماعی داشته باشید. خوشبختانه راه های مختلفی برای بی صدا کردن درب گاراژ وجود دارد. اول از همه باید بدانید که صدا در پارکینگ فقط از درب بازکن پارکینگ نمی آید بلکه از کل سیستم درب گاراژ می آید.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای آرام کردن انجام دهید. با این حال، باید به این واقعیت توجه داشته باشید که اگرچه می توانید سر و صدا را تا حد زیادی کاهش دهید، اما داشتن یک درب پارکینگ کاملا بی صدا غیرممکن است. در این مقاله به طور اختصاصی در مورد گروه فنی جک پارکینگی در مورد کاهش صدا درب پارکینگ صحبت خواهیم کرد. بنابراین، به ما بپیوندید

علت سر و صدا در پارکینگ چیست؟

جای تعجب نیست که کاهش نویز هنگام نصب درب پارکینگ در بالای لیست نیست. در حالی که ممکن است شما عایق حرارت و صدا داشته باشید، این به استفاده از درب پارکینگ کمکی نمی کند.

منابع اصلی سر و صدا در پارکینگ عبارتند از:

درب های پارکینگ دستی و اتوماتیک دارای ویژگی هایی مانند غلتک و مکانیزم بازشو هستند، اما بدیهی است که این درب های گاراژ برقی پیچیده تر از درب های دستی خواهند بود.

مواد درب

درهای گاراژ اغلب از فلز ساخته می شوند، اگرچه برخی از آنها از چوب ساخته شده اند. هر کسی که تا به حال در مورد پروژه عایق صدا تحقیق کرده باشد، چیزی در مورد خواص صوتی فلز می داند. فلز تمایل به ارتعاش دارد و صدای خود را ایجاد می‌کند، اما همچنین می‌تواند امواج صوتی را از مکانیسم بازکننده منتقل و تقویت کند. خوشبختانه، همانطور که در زیر توضیح خواهم داد، افزودن عایق به درب گاراژ به مبارزه با این امر کمک می کند.

غلطک های درب

غلتک های درب گاراژ معمولا مجموعه ای از چرخ ها هستند که در امتداد یک مسیر فلزی حرکت می کنند تا به باز و بسته شدن در کمک کنند. این به خودی خود می تواند سر و صدا را در پارکینگ افزایش دهد، به خصوص که آهنگ ها اغلب فلزی هستند.

علاوه بر این، غلتک ها به دیوار گاراژ ثابت می شوند که می تواند ارتعاشات نویز ضربه ای ایجاد کند که در ساختمان حرکت می کند و باعث اختلال می شود. هنگام استفاده از درب گاراژ، غلتک های درب احتمالاً منبع اصلی سر و صدا هستند.

مکانیسم باز کردن در صدای در پارکینگ

درب های برقی گاراژ معمولا دارای مکانیزم باز شونده ای متشکل از زنجیری هستند که از داخل موتور عبور می کند. این باعث می شود که با فشار یک دکمه درب باز و بسته شود.

درب های گاراژ دستی معمولاً فقط دارای غلتک های درب یا فنرهای انبساط هستند، اما همچنان به عنوان مکانیزم بازکننده طبقه بندی می شوند. بسته به سن و کیفیت درب، مکانیسم باز شدن می تواند بسیار متفاوت باشد.

به طور کلی مکانیسم های بازشو برای دوام از فلز ساخته شده است. اما همچنین به این معنی است که آنها می توانند به میزان قابل توجهی صدا را هنگام استفاده در پارکینگ افزایش دهند.

همچنین مکانیزم باز شدن درب پارکینگ مستقیماً روی تیرهای سقف یا دیوار نصب می شود که باعث ایجاد ارتعاشات زیادی می شود که می تواند به داخل ساختمان منتقل شود. اما اگر به دنبال راه هایی برای ساکت کردن درب گاراژ خود هستید، احتمالاً از قبل این را می دانید.

چگونه صدای پارکینگ خود را خاموش کنیم؟
  1. اتصالات و قطعات را سفت کنید

یک مکان ساده اما موثر برای شروع این است که هر مهره و پیچ و مهره ای را از نظر صدا در پارکینگ بررسی کنید. اینها ممکن است به مرور زمان به دلیل ارتعاشات ناشی از استفاده از در شل شوند. در حالی که پیچ‌ها و مهره‌های شل منبع اصلی صدا نیستند، سفت کردن آنها همه چیز را بهتر در جای خود نگه می‌دارد و در نتیجه لرزش کمتری از طریق در و مکانیزم ایجاد می‌شود.

هر گونه مهره، پیچ و مهره و پیچ شل را به عنوان بخشی از بازرسی اولیه بررسی کنید. اینها را با ابزار مناسب سفت کنید و سعی کنید آنهایی را که خیلی شل به نظر نمی رسند بررسی کنید. صرف نظر از این، ارزش دارد که این کار را به طور منظم انجام دهید، زیرا احتمال آسیب در آینده را کاهش می دهد.

  1. مطمئن شوید که همه چیز روغن کاری شده است

روغن کاری مکانیسم های درب گاراژ، صرف نظر از اینکه می خواهید آن را سکت ترکنید، ایده خوبی است. این به ادامه کار کمک می کند و خطر آسیب را کاهش می دهد. درها و مکانیسم ها باید حداقل سالی یک بار یا در صورت بارندگی شدید هر 6 ماه یکبار روغن کاری شوند.

برای این کار استفاده از روان کننده مخصوص درب پارکینگ ارزش دارد، زیرا چسبناک تر از روان کننده معمولی است و بنابراین در همه جا چکه نمی کند. علاوه بر این، برای مناطق پر استفاده طراحی شده است و بر روی مکانیسم ساخته نشده است.

حتما آن را در زمینه های زیر اعمال کنید:

صفحات بلبرینگ

باید توجه داشته باشید که این کار در کنار سفت کردن پیچ ها، تفاوت زیادی در میزان صدای درب پارکینگ شما ایجاد می کند. مطمئن شوید که این تعمیر و نگهداری منظم را انجام می دهید تا اطمینان کنید که درب شما به درستی کار می کند.

  1. مکانیسم باز کردن را تعویض کنید

درب های برقی گاراژ معمولا توسط یک مکانیزم زنجیره ای هدایت می شوند. این می تواند سر و صدای بسیاری تولید کند زیرا زنجیر از طریق موتور می چرخد و احتمالاً یکی از منابع مهم شما است.

این حتی بیشتر در مورد مکانیسم های باز کردن قدیمی تر صدق می کند، که به هر حال پوشیده شده اند، اما برای کاهش نویز طراحی نشده اند. بنابراین بهترین گزینه این است که مکانیسم بازشو را با مکانیزم جدید جایگزین کنید. برای استفاده حداکثری از این گزینه، مکانیسم باز کردن تسمه محور را امتحان کنید.

آنها بسیار کم صداتر هستند زیرا به جای یک زنجیر فلزی روی یک تسمه نایلونی تقویت شده کار می کنند. با این حال، آنها می توانند گران تر باشند.

اگر بودجه شما به این مدل نمی رسد، درب زنجیری با موتور DC را در نظر بگیرید. این موتورها نسبت به موتورهای AC قدیمی صدای بسیار کمتری تولید می کنند و بنابراین تفاوت قابل توجهی در سطح کلی نویز ایجاد می کنند.

  1. درب بازکن را جدا کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از بزرگترین نگرانی ها برای صدای پارکینگ، لرزش موتور است. از آنجایی که آنها اغلب بر روی تیرچه های سقف نصب می شوند، این ارتعاشات در سراسر ساختمان منتقل می شود و می تواند بسیار حواس پرتی باشد.

خوشبختانه، این یک تعمیر به نسبت راحت بوسیله صدا خفه کن های درب گاراژ است. اینها اساساً موتور را از تیرهای سقف جدا می کنند که از عبور هر گونه لرزش به ساختار جلوگیری می کند. این روش بر اساس همان اصل جداسازی دیوار کار می کند.

شما به سادگی موتور را از ساختاری که روی آن نصب شده است جدا کنید تا ارتعاشات قطع شود. نصب بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند سوراخ دریل کنید و آن را در جای خود بچسبانید. پیچیده ترین قسمت پایین آوردن درب بازکن است، اما به راحتی می توانید یک راهنمای ویدیویی پیدا کنید.

  1. غلتک های درب موجود را تعویض کنید

غلتک های درب گاراژ اغلب از پلاستیک یا فلز ساخته می شوند و در امتداد مسیر فلزی قرار می گیرند. این می تواند منبع اصلی صدا در پارکینگ هنگام باز و بسته شدن در باشد، زیرا غلتک های سخت در مسیر فلزی صدای زیادی ایجاد می کنند.

ساده ترین راه برای غلبه بر این مشکل، تعویض غلتک ها با غلتک های نایلونی است. نایلون ماده بسیار نرم تری است و بنابراین صدای کمتری در مسیرهای فلزی ایجاد می کند.

متأسفانه، نمی توان کار زیادی در مورد خود آهنگ ها انجام داد، اما تغییر به غلطک های نایلونی باعث کاهش صدای زیادی می شود. فقط برای حل همه مشکلات خود به این تکیه نکنید، زیرا بزرگترین تفاوت را ایجاد نخواهد کرد.

  1. درب ضد صدا

درب گاراژ شما ممکن است قبلاً سطحی از عایق داشته باشد، اما بستگی به این دارد که گاراژ برای چه منظوری استفاده می شود. عایق بودن درب پارکینگ نه تنها میزان صدای عبور را کاهش می دهد، بلکه از صدای زیاد هنگام باز و بسته شدن جلوگیری می کند. مواد استاندارد برای درب های گاراژ: فلز، چوب و وینیل عموماً سبک وزن هستند و به راحتی ارتعاشات صوتی را حمل می کنند.

بنابراین بهترین گزینه شما این است که به سادگی جرم بیشتری به درب اضافه کنید. بهترین ماده برای این کار وینیل حجیم است. نسبتا سنگین و در عین حال انعطاف پذیر است و با باز و بسته شدن در حرکت می کند. MLV به عنوان یک جرم شل شناخته می شود،

به این معنی که در اثر برخورد امواج صوتی لرزش ندارد. می توانید عایق صوتی را هم امتحان کنید که در اصل باید عایق فایبرگلاس باشد و تاثیر زیادی روی صدای پارکینگ دارد.

در تضعیف صدا عالی است و به اندازه MLV سنگین نیست. با این حال، شما می خواهید آن را با چیزی بپوشانید زیرا الیاف می توانند خطرناک باشند.

هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، مراقب باشید که جرم زیادی به درب اضافه نکنید. موتور بازکننده احتمالاً دارای حداکثر وزن است و باعث شکسته شدن بیش از حد آن می شود.

ما همچنین توصیه می کنیم که مواد خود را به قطعات متناسب با پانل های درب برش دهید. بسیاری از درب های پارکینگ برای تاشو راحت تر به پانل های مجزا تقسیم می شوند و بدیهی است که پوشاندن این درزها مشکلاتی را ایجاد می کند. مواد خود را به در بچسبانید و سپس هر شکافی را با درزگیر آکوستیک پر کنید. افزودن جرم بیشتر به این روش از لرزش بیش از حد درب جلوگیری می کند و همچنین عایق صوتی داخل گاراژ را فراهم می کند.

  1. مهر و موم پایین و کناری را تعویض کنید

توصیه می کنیم این کار را به عنوان آخرین راه حل انجام دهید زیرا به اندازه گزینه های بالا بر سر و صدای پارکینگ تاثیر نمی گذارد. درب گاراژ شما دارای مهروموم هایی در پایین و اطراف آن است که به عایق بندی آن کمک می کند و همه چیز را ضد آب نگاه می دارد. به مرور زمان فرسوده می شوند. این امر مخصوصاً در مورد درزگیر زیرین صادق است، زیرا هر بار که درب بسته می شود فشار داده می شود.

در نهایت فشرده می شود و بنابراین باید تعویض شود. جایگزینی آن با یک مهر و موم ضخیم، مقداری لایی اضافی به پایین درب اضافه می کند. مهمتر از همه، وقتی درب به زمین برخورد می کند، صدای کمتری ایجاد می کند. بنابراین در حالی که این بزرگترین تفاوت را ایجاد نمی کند، حداقل از ضربه زدن جلوگیری می کند.

چند مهروموم آب و هوای مناسب بخرید و مراحل زیر را دنبال کنید:
سخن پایانی

امیدواریم این راه حل ها به بی صدا کردن درب پارکینگ شما کمک کند. اگر ابتدا مدتی را صرف شناسایی مناطق مشکل کنید، می توانید راه حل های خود را بر این اساس تنظیم کنید. یک درب گاراژ پر سر و صدا می تواند برای همه افراد خانه دردسر واقعی باشد، بنابراین امتحان برخی از این راه حل ها به راضی نگه داشتن همه کمک می کند.

تماس