تعمیر کرکره برقی سعادت آباد

در زمان های بسیار قدیم برای حفاظت از خانه یا محل کارهایی مانند مغازه از میله های اهنی استفاده می کردند. با گذشت زمان از کرکره استفاده کردند اما کرکره ها دستی بود و باز و بسته کردنشان دشوار بود و شکل ظاهری زیبایی نداشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی کرکره های برقی ساخته شدند، آنها علاوه بر سهولت عمل باز و بسته کردن درب امنیت را نیز بسیار بالا برده اند. شما به راحتی با لمس دکمه ی ریموت می توانید کرکره برقی را باز و بسته کنید. این کرکره نیز مانند مابقی درب ها نیاز به تعمیر دارد. برای تعمیر کرکره برقی سعادت آباد می توانید با شرکت سرویس دوران 2947890-0912 در ارتباط باشید.

خرابی های کرکره برقی

1-  چشمی یا فتوسل 

یکی از اولین ایراداتی که ممکن است برای کرکره برقی به وجود بیاید، مشکل در چشمی یا فتوسل می باشد. از کار افتادن چشمی، شکسته شدن، نفوذ رطوبت، قطعی سیم همه دلایلی برای درست کار نکردن این قطعه از کرکره هستند. این قطعه ممکن است در مقابل نور خورشید نصب شده باشد و همین امر باعث اختلال در کار آن می شود که برای جلوگیری می توانید از سایه بان استفاده کنید.

2- ریموت

ریموت گزینه ی بعدی برای تست کردن می باشد. روی ریموت چراغی تعبیه شده است که می توانید از روی آن متوجه شوید که ایراد از ریموت است یا خیر؟ اگر چراغ آن کمرنگ یا خاموش باشد ابتدا باتری آن را تعویض کنید، مجدد تست کنید اگر عمل نکرد ریموت را به طور کلی تعویض کنید.

3- موتور

یکی از حیاتی ترین قسمت های کرکره موتور است و اگر دچار مشکلی شود کرکره دیگر امنیتی ندارد.موتور ها عمر طولانی ای دارند و به همین زودی خراب نمی شوند اما برای عملکرد صحیح خود نیاز به مراقبت و رسیدگی دوره ای دارند. نکته : زمان خرید به برند و کیفیت موتور توجه کنید.

4-ریل 

اگر میکروسوئیچ به درستی عمل نکند می تواند عاملی برای خارج شدن کرکره از ریل شود. برای تست می توانید میکروسوئیچ را تنظیم کنید و امتحان کنید اگر باز هم عمل نکرد قطعه شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. ممکن است مواردی باشند که علت از کار افتادن میکروسوئیچ وگیر کردن آن باشند. در چنینی شرایطی ریموت را بردارید که اگر کرکره اتوماتیک زیاد از حد باز شد یا فشار زیادی در موقع بسته شدن آورد با ریموت موتور را متوقف کنید و آن را تعمیر کنید.

در شرایطی که کرکره برقی از ریل خود خارج شد می توانید با استفاده از کمک شخص دیگر به راحتی آن را در جای خود بگذارید. ابتدا دو چهار پایه را در سمت چپ و راست قرار دهید سپس با ریموت کرکره را تا بالاترین حد برده و هر دو نفر به بالای هر کدام از آنها بروند. بعد از آن سیستم را خلاص کرده و آرام آرام آن را به سمت ورودی ریل هدایت کنید و پس از اینکه چند سانتیمتری وارد ریل شد دوباره سیستم را به حالت اتوماتیک برده و با ریموت کرکره را پایین بیاورید. مراحل پایین آوردن کرکره را به آرامی انجام دهید تا در صورت بروز مشکل متوجه آن شوید. پس از این کار میکروسوئیچ ها را تنظیم کنید و سیستم را دوباره راه اندازی نمایید.

برد 

گاهی  اوقات خرابی برد نیز عاملی برای خرابی کرکره می شود ولی خیلی کم و به ندرت پیش می آید. دلایل خرابی برد می تواند نوسانات، نفوذ رطوبت یا بی دلیل می سوزد. برد به طور کلی در بیشتر مواقع تعمیر نمی شود و نیاز به تعویض دارد.

 برق ورودی

اتصالات و برق کشی را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع دلیل کار نکردن کرکره برقی اتصالات برق است. در برخی مواقع قطعی جریان برق، پریدن فیوز یا شل شدن اتصالات می توانند باعث ایجاد مشکل شوند. بنابراین لازم است برای راه انداختن کرکره اطمینان حاصل کنید که مشکلی در اتصال به برق وجود ندارد.

نصب

اگر کرکره برقی به درستی نصب شود، از همان اول می توان تشخیص داد. صداهای ناهنجار، رها شدن، سقوط، گیر کردن هنگام باز و بسته و نصب نادرست و موارد دیگر می تواند نتیجه ی نصب نادرست باشند. تازه کار بودن یا نابلد بودن نصاب می تواند دلیل این اتفاقات باشد. برای همین سرویس دوران به شما پیشنهاد میکند برای نصب و راه اندازی کرکره برقی اتوماتیک خود یا تعمیر آن به شرکت معتبر که تکنسین های حرفه ای دارد مراجعه کنید.

تیغه 

خیلی از افراد برای هزینه ی کمتر از جای معتبری خرید نمی کنند و تیغه هایی بی کیفیت با ضخامت کم تهیه می کنند که باعث صدمات و خسارات می شود. همین عامل منجربه تاب برداشتن محل تیغه ها و تحمل نکردن وزن کرکره می شود، در نتیجه به طور ناگهانی کرکره باز شده و سقوط می کند. پس در زمان خرید تیغه بسیار دقت کنید زیرا می تواند خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری به جای گذارد.

موانع

در زمان خرابی کرکره فراموش نکنید مسیر کرکره را بررسی کنید. در بعضی مواقع مانعی درمسیر کرکره وجود دارد و آن را با مشکل مواجه می کند. شما می توانید برای عیب یابی اتصالات برقی را خاموش کنید و به دقت مسیر کرکره را بررسی کنید. در صورتی که مانعی پیدا کردید آن را از میان بردارید و مسیر حرکت کرکره را کاملا پاکسازی کنید. سپس موتور را روشن کنید و عملکرد کرکره را بررسی کنید.

به طور کلی یکی از محبوب ترین نوع درب های اتوماتیک کرکره برقی می باشد. برای نگهداری از آن کارهایی را باید به طور دوره ای انجام دهید. اما گاهی اختلالی در عملکرد آن ممکن است به وجود بیاید که مستلزم رسیدگی و تعمیر به موقع است. سرویس دوران با بیش از 15 سال سابقه کاری در این زمینه می تواند تعمیر کرکره برقی سعادت آباد را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

تماس