آشنایی با تفاوت موتور ساید و توبلار و انواع موتور کرکره

موتور کرکره برقی یکی از قطعات اصلی و مهم کرکره برقی می‌باشد و نقش مهم و کلیدی در نحوه عملکرد صحیح آن ایفا خواهد کرد. به صورت کلی دو نوع موتور ساید و توبلار برای کرکره‌های برقی موجود هستند که مصرف کنندگان بر اساس شناخت کلی، نحوه بهره‌گیری و ویژگی‌‌های آن‌ها به طور دلخواه یکی از این دو نوع را انتخاب خواهند کرد. از آنجایی که انتخاب یک محصول مناسب و با کیفیت مستلزم شناخت لازم و آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن می‌باشد؛ در این قسمت به مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی و بررسی تفاوت آن‌ها خواهیم پرداخت. بنابراین از آن می‌توان با اهمیت به نحوه و میزان کاربرد یکی از دو نوع موتور را برای کرکره برقی انتخاب کرد.

موتور ساید کرکره برقی چیست؟

امروزه کرکره برقی با موتورهای الکتریکی گوناگونی تولید و روانه بازار خواهد شد. موتور ساید یکی از انواع موتور مصرفی در کرکره برقی به حساب می‌آید که نحوه قرار گیری آن در کنار یا سمت راست کرکره برقی می‌باشد؛ به همین علت با نام موتور ساید شناخته خواهد شد. علاوه بر این موتورهای ساید کرکره برقی با دقت به محل قرار گیری از قدرت زیادی برخوردار هستند. از این رو اغلب برای اماکن پر تردد مانند پاساژها و درب‌های پارکینگ از این موتور به کار برده می‌شود. موتور ساید در انواع و مدل‌های گوناگونی طراحی و تولید شده که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به موتور اس دی سی، موتور بارزانته، موتور اتومات و موتور لیفت توربو اشاره نمود.

برای تنظیم ریموت کرکره برقی با موتور ساید اغلب اوقات از دیپ سوئیچ بهره برده می‌شود. این روش یکی از روش‌های معمول و متداول برای تنظیم ریموت کرکره‌های برقی می‌باشد و علاوه بر این کارایی مناسب و به موقع این سوئیچ‌ها باعث استفاده روز افزون از این روش تنظیم شده خواهد بود.

مزایای موتور ساید کرکره برقی

یکی از قسمت‌های اصلی مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی آشنایی با مزایا و معایب هر یک از این موتورها خواهد بود. به صورت کلی موتور ساید کرکره برقی مزیت‌های بسیاری دارد که همین موضوع باعث شده تا از این موتور به طور گسترده در بیشتر محیط‌های پر تردد به کار برده شود.

به صورت کلی مزایای استفاده کردن از موتور ساید عبارت است از:

1- بی‌صدا بودن موتور

باکیفیت و بی‌صدا بودن موتورهای ساید سبب شده تا در زمان عملکرد درب کرکره‌ای، کم‌ترین سروصدا شنیده شود.

2- نداشتن محدودیت وزنی

موتورهای ساید محدودیت وزنی ندارند، یعنی به علت داشتن قدرت بالا فرایند باز و بسته شدن درب‌های کوچک و بزرگ را به سادگی انجام می‌دهند.

3- کارکرد آسان و بدون دردسر

موتورهای ساید کاسه و فنر ندارند، از این جهت به سادگی شروع به کار کرده و به ندرت دچار مشکل خواهند شد.

4- امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی در زمان قطع شدن جریان برق

برخی از موتورهای کرکره برقی بعد از قطع شدن برق کاملاً از کار خواهند افتاد و برای بسته شدن درب می‌بایست صبر کرد تا جریان برق مجدداً متصل شود. ولی در موتورهای ساید این مشکل برطرف شده می‌باشد به صورتی که در زمان قطع شدن جریان برق، به صورت دستی این توانایی را دارید که درب را ببندید.

5- توانایی نصب آسان

موتور ساید با دقت به محل قرارگیری، نصب و راه اندازی آسان‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها را دارا می‌باشد.

این مزایا در کنار یکدیگر سبب شده‌اند که این محصول با محبوبیت زیادی برای درب‌های کرکره‌ای مختلف به کار برده شود و می‌توان گفت مناسب‌ترین موتور کرکره برقی برای مکان‌های بزرگ و پرتردد خواهد بود.

معایب موتور ساید کرکره برقی

در خصوص معایب موتور ساید کرکره برقی این توانایی را داریم که به موارد زیر اشاره کنیم:

به همین علت نمی‌توان از آن‌ها در مکان‌های کوچک و دارای دکوراسیون به کار برد.

موتور ساید قیمت زیادتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد.

موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

موتور توبلار نیز یکی دیگر از انواع موتور کرکره برقی می‌باشد. از این موتور برای مکان‌های کم تردد با طول و عرض کوچک مانند مغازه و خانه به کار برده می‌شود. موتور توبلار در دو نوع کلی سبک و سنگین ساخته می‌شود. مدل سبک دارای قدرت موتور در بازه 30 الی 140 کیلوگرم بوده و توانایی جابه‌جایی کرکره با طول و عرض کوچک و متوسط را دارا می‌باشد. مدل سنگین موتور توبلار نیز دارای قدرت موتور در حدود 140 تا 300 کیلوگرم می‌باشد و برای کرکره‌های برقی عریض و سنگین وزن مورد به کارگیری قرار می‌گیرد. برای مقایسه موتور ساید و توبلار کرکره برقی به دکر مزایا و معایب موتور توبلار کرکره برقی نیز خواهیم پرداخت.

مزایای موتور توبلار کرکره برقی

در خصوص مزایای موتور توبلار کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب موتور توبلار کرکره برقی

در خصوص معایب موتور توبلار کرکره برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت موتور ساید و توبلار

موارد ذکر شده در زیر بعضی از تفاوت‌های میان موتورهای ساید و توبلار هستند:

برای نصب، را اندازی و تعمیر کرکره برقی اتوماتیک یا آشنایی بیشتر با قطعات آن با شرکت سرویس دوران با شماره 2947890 – 0912تماس حاصل فرمایید.

تماس