باز نشدن درب پارکینگ با ریموت کنترل، ريموت کرکره برقي عمل فرمان دادن به موتور کرکره برقي را جهت بالا و پايين آن تيغه کرکره‌ها را انجام خواهد داد. در داخل اين ريموت‌ها يک باطري قرار دارد که مسئولیت تامين انرژي را انجام مي‌دهد و بیشتر مواقع علت کار نکردن ريموت کرکره برقي ضعيف بودن باطري آن می‌باشد. ولی در مواردي نیز واقعا اين ريموت خراب خواهد شد و احتیاج به ساخت يک ريموت جديد پيدا خواهد کرد.

ابتدا ريموتي را که قصد دارید براي مشتري آماده کنيم ( ريموت جديد ) را خام ( ريست ) مي‌کنيم. دکمه باز و بسته ريموت که اغلب از دیگر دکمه‌ها بزرگ‌تر می‌باشد را با هم فشار مي‌دهیم و پس از 30 ثانيه انگشتمان را بر خواهیم داشت. در اين زمان چراغ ريموت روشن خاموش مي‌شود و اصطلاحا ريست خواهد شد.

در رگلاژ کرکره برقي با موتورهاي گوناگون بايد از آچار (تنظيم ميکرو سوئيچ) براي تنظيم حد بالا و پايين کرکره برقي بهره برد. رگلاژ کرکره برقي علاوه بر تعيين کردن ميزان باز و بسته شدن کرکره برقي در نحوه عملکرد نرمي و راحتي باز و بسته شدن کرکره برقي تأثير بسزايي دارا می‌باشد.

تعميرات غلتک کرکره برقي

زمانی که وسيله‌اي در خانه يا محل کار خراب مي‌شود، سبب بروز ناراحتي شما خواهد شد. بدون شک تعميرات غلتک کرکره برقي و تعمير موتور بدون داشتن تخصص مورد نياز قادر است يک کار دلهره‌آوري باشد. امکان دارد که بعد از بستن درب کرکره برقي، درب تا قسمتي از مسير پايين آمده و مجدد باز ‌شود و يا به علت تجمع گل‌ولاي و حضور هر پسماندي در لابه‌لاي غلتک این توانایی را دارد که مانع از حرکت روبه‌جلوي غلتک‌ها شود.

اين موضوع به علت تنظيمات بخصوص سنسور رخ خواهد داد. دلايل بسیاري امکان دارد باعث خرابي موتور کرکره برقي شود و نياز به تعمير آن گردد بهره‌گیری نادرست، خسارت عمدي، يا طرز کار نامناسب و يا نصب ضعيف به وسیله نصاب ناکارآمد قادر است ازجمله دلایل خرابي آن باشد.

دليل خرابي موتور کرکره برقي

در اصل موتور کرکره نيروي محرکه و نيروي بالا و پايين برنده‌ي کرکره‌ها می‌باشد و با تبديل الکتريسيته به نيروي مکانيکي کرکره بالا و پايين خواهد کرد، از اصلی‌ترين و مهم‌ترين علت‌های خرابي کرکره برقي مي‌تواند از بروز اشکال در موتور آن ناشي شود در صورت خرابي موتور پیشنهاد مي‌کنيم خودتان دست به کار نشويد و سريعا از متخصصان تعمير موتور کرکره برقي تقاضاي کمک کنید.

موتور کرکره برقي حساس‌ترين قسمت کرکره به حساب مي‌آید و باید تعمير آن را دست کم نگرفت زیرا که بروز مشکل و يا خطا در آن این توانایی را دارد که امنيت فروشگاه، اداره و يا منزل شما را به خطر بياندازد، اين موتورها داراي طول عمر زیادي هستند که احتياج به روغن کاري و يا نظافت ماهانه ندارند.

آموزش چک کردن مرحله به مرحله و یافتن مشکل جک درب اتوماتيک

در این قسمت به مراحل  مرحله به مرحله چک کردن اختلالات جک اتوماتیک خواهیم پرداخت.

ريموت کنترل درب اتوماتیک

1- بايد کيفت چراغ ريموت بررسی شود (در صورت خرابي ريموت درب اتوماتيک چراغ آن کمرنگ‌تر از هميشه خواهد شد شايد نیز خاموش شود). در اين صورت يا ريموت خراب شده است يا اين که به مرور زمان باطري آن به اتمام رسیده و نياز به تعويض دارد.

دستگاه مرکزي و فيوز

2- هنگامی ريموت را چک کرديد و سالم بود بايد گوش خود را به دستگاه مرکزي نزديک کنید و زماني دکمه‌اي از ريموت را لمس مي‌کنيد صداي رله دستگاه مرکزي به گوشتان برسد و اين عمل نشان مي‌دهد هم ريموت فرمان صادر و هم فيوز سالم می‌باشد و دستگاه مرکزي آن را اجرا می‌کند بنابراین آن هم سالم می‌باشد. ولی اگر صداي از دستگاه مرکزي شنيده نشود يا بايد اول فيوز را بررسی کنيم که اگر آن نیز سالم بود ايراد از برد مدار يا سيم‌هاي ورودي به آن خواهد بود که احتیاج به کارشناسي دقيق تعمير کار خواهد داشت.

جک بازويي درب اتوماتيک

3- اکنون اگر ايراد از جک‌هاي بازويي باشد درب نه باز خواهد شد نه بسته مي‌شود ولی اگر از چشمي‌ها باشد درب باز مي‌شود اما زمان بسته شدن عمل نخواهد کرد بنابراین اگر درب باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازويي خواهد بود. اگر حالتي پيش آمد که متوجه شديد جک درب خراب است يا بايست آن را تعمير کنيد يا تعويض.

انواع تيغه کرکره برقي مورد بهره‌گیری

در این قسمت به معرفی انواع تیغه‌های کرکره برقی خواهیم پرداخت.

تيغه فولادي:

اين تيغه‌ها به علت ساخته شدن با الياژ فولاد منيزيوم داراي خاصيت عايق حرارتي و صوتي هستند و سنگين‌تر از تيغه‌هاي ديگر هستند و به علت ساختار بخصوصی که دارند ضد خش بوده و در رده تيغه‌هايي با امنيت بالا قرار دارند و در مقابل ضربه مقامت بسیاري داشته و در طرح.ها و رنگ‌هاي متنوع توليد و عرضه خواهند شد.

اين تکونولوژي سبب شد تا استقامت کرکره برقي زیادتر شود و به علت پايين بودن صدا در زمان استفاده کردن به سرعت جايگاه خود را در بازار پيدا کند.

تيغه الومينيومي:

تيغه کرکره برقي الومينيومي به علت عدم احتیاج به روغن کاري و سطح بي‌نظير از نظر تميزي و شفافيت در رده بالايي از سطح درخواست قرار دارد و به علت رنگ ضد خشي که دارد در مقابل آسيب‌‌ها مقاوم بوده و از بيلت الومينيوم تولید شده است و رنگ الکترو استاتيک در آن به کار برده شده است. در بحث تعميرات کرکره برقي نوع تيغه داراي اهميت بسیاری است و جالب است بدانيد که تيغه‌هاي الومينيومي خاصيت انعطاف بسیاري در بحث عوض کردن و تعمير دارند.

ايمن بودن کرکره برقي

يکي از مهم‌ترين مسائل در خريد کرکره برقي دقت به ايمني عمومي کرکره برقي می‌باشد. ايمني عمومي بدين مفهوم است که اطمينان پیدا کنيم که اگر چيزي در مسير باز و بسته شدن کرکره برقي باشد، کرکره برقي حرکت نکرده و به آن نزديک نخواهد شد يا اگر نزديک آن شد بلافاصله به عقب بازگردید. ساده‌ترين و امن‌ترين راه براي چک کردن اين قابليت قرار دادن يک شي به اندازه کافي بزرگ در مسير پرتوهاي ليزري و چشمي زير درب می‌باشد. زماني که شما تلاش مي‌کنيد درب را با استفاده کردن از ريموت کرکره برقي ببنديد، درب نبايست حرکت کند.

براي بررسي اين که آيا عملکرد معکوس به درستي عمل مي‌کند، مانع تقريبا 1.5 اينچي (درست زير سنسور سطح چشم) در زير و در راه درب بگذارید. سپس با استفاده کردن از ريموت و کنترل روي ديور کليد بسته شدن کرکره برقي را قرار دهيد. اگر درب بلافاصله به حالت کاملا باز شده برگشت همه چيز درست می‌باشد.

تماس