رایج ترین مشکلات درب های اتوماتیک، در این مطلب قصد داریم تا بعضی از مشکلات ساده که سبب اختلال در روند درب‌های اتوماتیک پارکینگ خواهند شد را به استحضار شما برسانیم. چنانچه بعد از عیب‌یابی‌های ذکر شده همچنان روند کاری درب‌های اتوماتیک شما با مشکل رو به رو بود حتما با متخصصان مهار در این زمینه تماس بگیرید.

1- کنترل کردن باتری ریموت

یکی از ساده تریج و رایج‌ترین مشکلات مربوط به باتری دستگاه‌های فرستنده سیگنال خواهد بود. مشکل در باتری باعث مشکل در ارسال سیگنال می‌شود یعنی اینکه ریموت کنتل شما بدون باتری توانایی ارسال سیگنال را نخواهد داشت.

چنانچه درب اتوماتیک پارکینگ شما مجهز به چند ریموت کنترل است احتیاج به چک کردن باتری دیگر ریموت‌ها نیز خواهد بود زیرا همه ریموت‌ها به صورت هم زمان راه اندازی می‌شوند.

2- مشکل در فرستنده یا دریافت کننده سیگنال

ابتدا از این مسئله اطمینان پیدا کنید که آنتن جعبه‌ی فرستنده موتور درب اتوماتیک سالم کار کند و چیزی آن را مسدود یا معدوم نکرده باشد. آنتن باید کاملا آزاد باشد و مشکلی برای دریافت کردن سیگنال باز و بسته شدن درب پارکینگ وجود نداشته باشد.

در مرحله بعدی امکان دارد ریموت کنترل شما دچار مشکل شده باشد. در اصل امکان دارد اختلالات فرکانسی باعث مشکل شود لذا توصیه می‌شود تا برنامه فرستنده خود را مجددا راه اندازی کنید.

راه اندازی دوبتره ریموت کنترل‌ها با توجه به نوع و برند درب‌های اتوماتیک متفاوت می‌باشد لذا خواهشمند هستیم پیش از انجام این کار حتما دفترچه مربوط به دستگاه را مطالعه کنید و مراحل فرآیند راه اندازی مجدد فرستنده خود را با دقت و توجه انجام دهید.

3- مشکل در مسیر حرکت ریل یا زنجیر موتور درب اتوماتیک

توصیه می‌شود مسیر حرکت ریل درب‌ها را کنترل کنید. همین امر را برای زنجیر موتور پیاده کنید و از این موضوع مطمئن شوید که جسم خارجی همانند سیم، سنگ، وجود شکاف و یا کج شدگی ریل‌ها و مواردی از این قبیل برای شما مشکلی برای شما به وجود نیاورد.

تراز بودن مسیر حرکت درب های اتوماتیک موضوع مهمی در روند کاری این درب‌ها محسوب می‌شود لذا تراز بودن و هموار بودن مسیر حرکت درب حتما کنترل کنید.

همان گونه که پیش‌تر به این مسئله اشاره کردیم، درب‌های اتوماتیک برای پیشگیری از برخود با اجسام و به وجود آوردن خسارات روند برگشت پذیر در زمان روبه‌رو شدن با اجسام را دارند. اگر به هنگام بسته شدن درب مسیر حرکت ناگهان برگشت پذیر شد و درب به صورت خورکار باز شد حتما این مسئله را کنترل کنید تا جسمی در مسیر حرکت درب وجود نداشته باشد.

توصیه می‌کنیم به صورت دوره‌ای مسیر حرکت درب‌ها تمیز شود تا از بروز این مشکل پیشگیری شود.

4- تنظیم نبودن محدوده عملکرد درب

در بعضی از موارد درب اتوماتیک قرار گرفتن در موقعیت بسته شدن به سمت عقب بازمی‌گردد و به صورتی ضربه می‌زند. در صورت بروز این مشکل احتیاج به تنظیم دوباره محدوده عملکرد درب خواهد بود.

دستگیره یا شمارنده بر روی درب موتور قرار دارد و برای تنظیم کردن این محدودیت وجود نداره.

توصیه می‌کنیم پیش از کار با دستگیره یا شمارنده حتما به دفترچه راهنمای مخصوص دستگاه روجوع کنید به این علت که نحوه عملکرد این قسمت با توجه به نوع و برند درب اتوماتیک میان درب‌ها متفاوت می‌باشد.

اگر موفق به تنظیم محدوده عملکرد درب نشده حتما با متخصصین این زمینه تماس برقرار کنید یا سریعا درب اتوماتیک خود را به حالت تعلیق در بیاورید و قطعت مشکل شما بر طرف خواهد شد.

5- تغییر حالت سوئیچ به حالت غیر متصل  

ممکن است درب اتوماتیک برای باز شدن و یا بسته شدن زمان بیشتر از حد معمول را نیاز داشته باشد، این ممکن وجود دارد که از تغییر حالت سوئیچ‌ها باشد. هر درب اتوماتیک با سوئیچ مجزا عمل می‌کند تا هنگام قطعی برق شما این توانایی را داشته باشید که به صورت دستی درب را باز کنید تا بعد از وصل شدن برق به روند سابق کاری خود برگردند.

6- قفل بودن درب بصورت دستی

اگر درب پارکینگ شما باز نمی‌شود اما موتور دری شما چند لحظه‌ای شروع به کار خواهد کرد و سپس متوقف می‌شود امکان دارد درب‌های اتوماتیک پارکینگ شما به حالت دستی قفل شده باشد.

تماس