[vc_row][vc_column][vc_column_text]

گاهی اوقات استفاده از کرکره برقی  در صورت خرابی می تواند باعث خطر شود. در چنین مواردی شما باید با تعمیر اجزای کرکره برقی آشنایی داشته باشید تا بتوانید این خطرات را مدیریت کنید. از آنجایی که بیشتر کرکره هایی که ما می سازیم، موتور توبولار دارند، در اینجا به بررسی اجزای کرکره برقی می پردازیم. همانطور که می دانید تعمیر اجزای کرکره برقی امری بسیار پیچیده و کاملا تخصصی و حرفه ای است، فردی که در این زمینه فعالیت نکرده و نابلد باشد نباید به تعمیر آن بپردازد، زیرا باعث ضرر، زیان و آسیب های بیشتر می شود.

ساختارتعمیر اجزای کرکره برقی

صفحه چیک (Cheek plate)

غلطکی که کرکره را در محل نگه می دارد به وسیله دو صفحه برجسته و تحمل کننده وزن، پشتیبانی می شود (همچنین با نام صفحه های انتهایی شناخته می شوند). این صفحه ها به وسیله ساختار ساختمان محکم شده اند و از ثابت کننده های مناسب استفاده می کنند تا وزن کامل کرکره را نگه دارند.

میله پرچم

صفحه چیک یا به زاویه عمودی یا مستقیما به بالای غلاف وصل شده است. زاویه عمودی میله به ساختار ساختمان محکم شده است تا پشتیبانی افزوده ایجاد کند و به نصب کرکره برقی کمک کند.

موتور توبولار

یکی دیگر از اجزای کرکره برقی موتور توبولار است. یک موتور توبولار در بالای غلاف کرکره قرار دارد. موتور نسبت به غلاف برآمده تر است که شامل یک چشمی برتر دستی (زمانی که امکانات برتر دستی اضافه شود)، منبع تغذیه برق و یک جفت کلید برای کنترل کردن حداکثر سرعت حرکت کرکره برقی است. موتور دارای یک قابلیت توقف مناسب است تا زمانی که کرکره به میزان باز یا بسته شدن مورد نظر رسید، بتوان آن را متوقف کرد.

ترمز ایمن

در زمانی که موتور مشکلی داشته باشد، این ترمز گریز از مرکز، مانع پایین آمدن کرکره می شود. اگر زمانی که کرکره در موقعیت جمع شده قرار دارد یا زمانی که با یک سرعت غیرقابل کنترل رو به پایین آمدن است، ترمز دایر موتور نتواند کرکره را ثابت نگه دارد، ترمز ایمن فعال خواهد شد و کرکره را کاملا متوقف می کند.

یاطاقان

زمانی که یک ترمز ایمن تعبیه نشود، یک یاطاقان به صفحه چیک اضافه می شود تا از غلاف پشتیبانی کند.

غلاف ها

کرکره از طریق دو غلاف جانبی به بالا و پایین هدایت می شوند. طراحی آن‌ها به شکل «U» است.

ریل انتهایی

بخش پایین نهایی کرکره، ریل است و اغلب شکل «T» یا «L» دارد تا استحکام بیشتری داشته باشد.

پوشش سایبان

این پوشش به عنوان سرپوش نیز شناخته می شود. نصب این مورد کاملا اختیاری است. این پوشش از جنس فولاد گالوانیزه است و طوری طراحی شده است تا در اطراف صفحات بپیچد و از کرکره در مقابل باران و خاک محافظت کند.

اندکپ 

بر روی صفحه پلیت یک نگهدارنده دوار متصل می باشد که باعث به حرکت در آوردن شفت حول محور گردش می گردد.  این قطعه به بلبرینگ متصل گشته و لوله وسط را به حرکت در می آورد.

کپس 

برای این که تیغه های کرکره برقی در هنگام بالا و پایین رفتن سر و صدایی ایجاد نکنند از یک قطعه پلاستیکی به نام کپس در اطراف تیغه ها استفاده شده است که از ایجاد سر و صدا و همچنین اصطکاک تیغه ها جلوگیری می نماید.

یادتان باشد گاهی ممکن است خرابی های بسیار جزئی اتفاق بیوفتد و نیاز به تعمیر اجزای کرکره برقی به طور تخصصی نباشد. پس در این صورت باید سریعا آن را حل کنید تا اختلالی در عملکرد دیگر اجزا به وجود نیاورد، زیرا در کرکره برقی اتوماتیک اجزا باید در کنار یکدیگر و به درستی عمل کنند. برای دانستن چیزهای دیگر از کرکره برقی اتوماتیک با شرکت سرویس دوران با شماره 09122947890 تماس بگیرید. ما در تمامی ساعات شبانه روزی در خدمت شما عزیزان هستیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تماس