تعمیرات جک درب پارکینگ

امروزه شاهد تکنولوژی در گوشه گوشه ی زندگی خود هستیم، یکی از مواردی که در حال حاضر پیشرفت زیادی داشته و استفاده بسزایی هم از آن می­شود درب های اتوماتیک برای پارکینگ و دیگر اماکن هستند.

درب های اتوماتیک توسط قطعه­ای که جک نام دارد باز و بسته و بالا و پایین می­شوند. جک درب پارکینگ یکی از قطعات بسیار مهم درب است که باید توجه بسیاری به آن داشت و مرتب آنرا مورد سرویس کاری قرار داد تا دچار مشکل نشود.

جک های برقی بسته به نوع درب انواع متفاوتی دارند که شامل: بلبرینگی و لولایی هستند، پس در زمان سرویس جک خود حتماً به نوع آن توجه کرده و با توجه به آن اقدام به تعمیر و سرویس نمایید، زیرا قطعات استفاده شده برای هر یک از آنها متفاوت است.

جک ها با نام های متفاوتی در بازار وجود دارند که باید با آنها آشنا شوید. جک های پارکینگ را با نام های جک برقی، جک درب ریموتی، جک پارکینگی و غیره می­شناسند. جک درب پارکینگ شما هم مانند تمام وسایل منزل یا محل کار شما هرچند وقت یکبار نیازمند تعمیر یا سرویس است.

حال برای سرویس جک چه کارهایی باید انجام بدهید که دچار مشکل اساسی نشود و به تعمیرکار نیازی نداشته باشد، به اصطلاح برای پیشگیری چه کارهایی باید انجام داد؟

هزینه ها

جک های درب پارکینگ در انواع بازویی، تسمه دار، میله ای، چرخ دنده ای، زنجیر دار و پیچی وجود دارند که بسته به نوع درب و جک هزینه سرویس آن متفاوت خواهد بود.

اما باید بدانید که حواستان به اجزای مهم ‌ بزرگ درب بیشتر از اجزای کوچکتر باشد زیرا هزینه های سرویس قطعاتی امثال جک و موتور به مراتب بالاتر از تعویض غلطک ها و یا تسمه و غیره است.

گاهی نیز خودتان می توانید با یک سرویس کاری ساده جک و درب پارکینگ مانند روغن کاری و آچار کشی و امثال این کارها از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

در صورت مراقبت اصولی و انجام توصیه های نصابان درب در انجام سرویس به موقع و منظم هر 6-3 ماه یکبار هم طول عمر قطعات شما بالا خواهد ماند و هم در هزینه هایی که قرار است برای سرویس و تعمیر بپردازید صرفه جویی خواهد شد.

تماس