بهترین مدل و برندهای جک و کرکره برقی امروزه بیشتر اشخاص برای زیباسازی ساختمان‌های خود و حتی پارکینگ‌های خود تلاش می‌کنند که از درب‌های اتوماتیک بهره ببرند که این درب‌ها دارای قسمتی به نام جک می‌باشند. جک درب اتوماتیک امروزه به وسیله شمار بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی ساخته می‌شود و سپس به قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه خواهد شد تا احتیاج‌های مشتری را بر طرف کند.

هنگامی در جست و جو برای تهیه یک جک درب اتوماتیک برای درب ساختمان یا پارکینگ خود هستید، امکان دارد در بین انبوهی از جک‌های گوناگون سردرگم شوید و قادر نباشید که مناسب‌ترین جک درب اتوماتیک را انتخاب کنید. بیشتر افراد عموما این جک‌ها را در دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم بندی خواهند کرد که در هر دسته نیز یک یا چند برند از جک‌های درب اتوماتیک را در لیست بهترین مارک‌ها در نظر خواهند گرفت.

جک درب اتوماتیک در کشور ما سابقه در حدود 20 سال دارد اما ساخت این جک‌ها در ایران قدمتی چندان قدیمی ندارد. زمانی که شرکت‌های ایرانی به تازگی شروع به ساخت این محصولات کرده بودند، تقریبا اغلب افراد این توانایی را نداشتند که به طور کامل به کیفیت و کارایی و  طول عمر این جک‌ها اعتماد کنند اما به تدریج با بهبود کیفیت جک‌ها و عرضه این محصولات با قیمت مناسب در بازار، این محصولات توانستند جایگاه اصلی خود را در بازار فروش به دست آورند.

شاید یکی از دلایلی نیز که سبب عدم اعتماد به جک‌های ایرانی شده است، قیمت پایین آن‌ها نسبت به تولیدات مشابه خارجی بود اما به تدریج با اثبات کیفیت خود در مقایسه با چندین برند خارجی توانست خود را در بازار به خوبی معرفی کند. همین طور جک‌های ایرانی از قدرت نسبتا زیادی برخوردار هستند که این خصوصیت می‌تواند به آن‌ها در بازار فروش به خوبی یاری کند و همین طور خیال مشتری را برای اعتماد به این محصول آسوده‌ تر کند.

بهترین جک درب اتوماتیک خارجی

هنگامی سراغ خرید و تهیه بهترین جک درب اتوماتیک خارجی می‌روید، چند نوع متفاوت و گوناگون را از برند‌های متنوع ببینید که این قادر است شما را در انتخاب محصول خود بر سر دو راهی قرار دهد. در بین محصولات خارجی می‌توان از برند‌های Comunello ,BFT ,Faac ,Sommer … اسم برد که از مناسب‌ترین جک  درب اتوماتیک خارجی می‌باشند و در حالت کلی باید میان این محصولات نیز مقایسه‌ای انجام دهید تا در خرید خود دچار مشکل نشوید.

البته این محصولات نیز از نظر قیمت و کیفیت و حتی کارایی و طول عمر، با یکدیگر تفاوت‌هایی را دارند که باید حتما مورد اهمیت قرار بگیرد. برند‌های زیر از جمله برند‌های پرطرفدار در بازار جهان هستند :

بهترین برند جک درب اتوماتیک ایتالیایی

برند COMUNELLO :

این برند یکی از پرطرفدارترین و بهترین جک درب اتوماتیک (automation swing gate) و محصولات مشابه در جهان هستند. این شرکت در کشور ایتالیا قرار دارد که به علت کیفیت و کارایی زیاد محصولات خود و درخواست بی‌شمار مشتریان یکی از بزرگترین صادر کنندگان این جک‌ها هستند. محصولات این برند دارای تنوع بسیاری می‌باشند که قیمت آن‌ها در بازه‌های گوناگونی قرار دارد. یکی از خصوصیت‌های مهم این برند دارا بودن گارانتی برای محصولات خود آن است و این یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

برند Sommer :

این برند که متعلق به کشور آلمان است دارای محصولاتی با کیفیت در بازار فروش جک‌های درب اتوماتیک می‌باشد. این کمپانی در ابتدا توسط آقای زومر تاسیس شد و از مناسب‌ترین برندهای جک‌های درب اتوماتیک از نخستین محصولات تولیدی این شرکت به حساب می‌آید.

برند BFT:

یکی از دیگر برند‌های پرطرفدار کشور ایتالیا همین برند است که محصولات خود را با دوسال گارانتی به بازار جهانی عرضه می‌کند. در بین محصولات تولیدی این کمپانی، جک درب اتوماتیک بازویی و ریلی دو محصول مشهور این کمپانی می‌باشند.

برند Faac :

در بین شرکت‌های ایتالیایی که در ساخن جک‌های درب اتوماتیک فعال هستند، برند Faac نیز یکی از این برند‌ها است که از عمده‌ترین خصوصیت‌‌های محصولات این شرکت ایتالیایی می‌توان به گارانتی 4 ساله محصولات آن‌ها و کیفیت و ماندگاری زیاد آن.ها اشاره نمود. همین طور این برند از نظر مصرف کنندگان خارجی Faac عالی‌ترین جک درب اتوماتیک در اروپا دارا می‌باشد.

 

برند V2 :

وی تو یک برند ایتالیایی و طراحی این کشور می‌باشد که از قابل اعتماد‌ترین جک‌های برقی پارکینگی در بازار به حساب می‌آید.جک پارکینگی وی تو به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های جک پارکینگی بازار شهرت دارد.

برند  Proteco :

جک پارکینگی پروتکو یکی از پرسابقه‌ترین و عالی‌ترین جک درب اتوماتیک پارکینگ ساخت شرکت سیماران می‌باشد، که البته برند پروتکو آن نیز ایتالیایی است. این جک برقی توانایی کارکرد در هر شرایط اقلیمی را دارد و این توانایی را دارد که با زاویه بیشتر از 90 درجه باز شود. علیرغم ظاهر ساده و کلیشه‌ای آن جک‌های پارکینگی این برند کاملا برای کاراکردهایی با تردد بالا قابل اعتماد می‌باشند.

برند Beninca :

گروه صنعتي بنينكا، از معتبرترين و معروفترين برندهاي ساخت لوازم صنعتي و حفاظتي می‌باشد.

بدون اغراق بنينكا يكي از خلاق‌ترين کمپانی‌هاي حاضر در بازار می‌باشد كه با استفاده کردن از يك واحد تحقيق و توسعه قدرتمند و كارشناسان حرفه‌اي و مجرب قادر بوده يكي از زيباترين درب بازكن‌هاي بازويي جهان را بسازد و عرضه كند.

برند Fadini :
خاستگاه تولید این برند کشور ایتالیا است. یکی از قابلیت.های این برند تولید کلیه قطعات به کار رفته در محصولات در خود کارخانه فادینی و با مناسب‌ترین و بالاترین استانداردها می‌باشد.
در کلیه مراحل و بخش‌های هیدرولیک, مکانیک, الکترونیک با تست‌های گوناگون کنترل کیفیت قطعات تایید خواهد شد و با مهر فادینی  ایتالیا آماده حضور در بازار جهانی جک پارکینگی و درب اتوماتیک خواهد شد.
بهترین جک درب اتوماتیک ایرانی

اگر اندکی در مورد جک‌های درب اتوماتیک ایرانی تحقیق کنید پی خواهید که در بین محصولات ایرانی، برند‌ها و مارک‌های گوناگونی را قادر هستید که مشاهده کنید که هر کدام از آن‌ها خصوصیت‌های ویژه خود را دارند و متنوع بودن این جک‌های درب اتوماتیک ایرانی، دست خریداران را برای فراهم کردن یک تولید داخلی باز نگه داشته است. در این مطلب برای آشنایی بهتر به تعدادی از بهترین جک درب اتوماتیک خواهیم پرداخت.

بهترین برند‌های جک درب اتوماتیک ایرانی

سیماران :

کمپانی ایرانی سیماران در واردات جک درب اتوماتیک ایتالیایی پروتکو سابقه دارد و با استفاده  کردن از این مدل‌ها توانسته به تدریج دست به ساخت جک‌های درب اتوماتیک تماما ایرانی بزند. این کمپانی موفق شده است که تا کنون چهار مدل از عالی‌ترین جک درب اتوماتیک ایرانی را تولید کند که در میان این چهار مدل شناخته شده‌ترین آن‌ها که به نسبت بقیه از قیمت بالایی نیز برخوردار می‌باشد، از بازوی پروتکو ایتالیا بهرمند شده است که به علت‌های مختلفی از جمله دشواری در واردات قطعات خارجی تولیدات آن متوقف شده است.

سه نوع دیگری که این کمپانی دست به ساخت و عرضه آن‌ها زده است فقط در یک قطعه تفاوت دارند و آن هم بازوی آن‌ها می‌باشد.

میلان :

یکی دیگر از جک‌های درب پارکینگی ایرانی که در بازار عرضه می‌شود و از کیفیت و محبوبیت بسیاری برخوردار هستند، جک پارکینگی میلان نام دارد که در اوایل تولید و عرضه در بازار که به علت این که نام ایتالیایی و شباهتی به پروتکو سری لیدز دارا بود، به عنوان یک محصول خارجی شناخته شده بود اما به تدریج با کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی که داشت توانست خود را در بازار به درستی معرفی کند. در بازار فروش این محصولات، انواع دیگری از جک‌های ایرانی نظیر سوزوکی نیز مشاهده می‌شود که علاوه بر شباهت اسمی با شرکت ژاپنی و تولیدات آن کاملا ایرانی بوده و لایسنس سنگاپور را داشت.

برند بتا

بتا در سال 1380 در راستای طراحی و تولید بردهای الکترونیکی با رویکرد بومی سازی سیستم‌های آیفون و آنتن شروع به کار نمود و این فعالیت تا سال 1384 به صورت گسترده ادامه یافت.

این کمپانی احترام به خواسته و نیاز مشتریان گرامی را سرلوحه­ی کارهای خود قرار داده است. از این جهت با استفاده کردن از ماهرترین نیروی‌های متخصص و جدیدترین امکانات و تجهیزات روز تلاش در ارائه بهـتــرین خدمات ممکن در زمینه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی را فراهم کرده است.

برند تابا

کمپانی تابا نامی معتبر و شناخته شده‌ای است که با کیفیت خود، سهی کرده است سهمی از بازار فروش داشته باشد. محصولات شرکت تابا کیفیتی همپای محصولات خارجی و چه بسا بهتر را دارا می‌باشد. جک تابا به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و خوش قیمت‌ترین محصولات درب اتوماتیک ایرانی به حساب می‌آید.

برند یوتاب

کمپانی الکتروپیک از سال 1364 آغاز به ساخت انواع آیفون تصویری و جک درب اتوماتیک و… کرده است.

الکتروپیک در سال‌های فعالیت خود این توانایی را داشته که بسیاری از گواهینامه، تقدیر نامه و استاندارد‌های معتبری را از آن خود کند.

این شرکت در حوزه ساخت جک درب پارکینگ نیز نام و آوازه‌ای خوش در بین جک‌های پارکینگی ایرانی دارا می‌باشد.

برند فراز

کمپانی سیماران اقدام به ساخت جک.های جدیدی کرده است که یکی از این محصولات جک درب پارکینگ‌، جک سیماران مدل فراز V  است. جک فراز v سیماران تماما ضد آب بوده و برای فضاهای مسکونی، تجاری با تردد متوسط مناسب خواهد بود. حرکت نرم و بی‌صدا، مقاومت زیاد در برابر گرما و سرما، مدار فرمان هوشمند، طول عمر بالا و قیمت مناسب همه وهمه از امکانات جک پارکینگی این برند به حساب می‌آیند.

برند یال

تنوع و قیمت جک یال برای انواع درب‌های ریلی ، دو لنگه و تک لنگه رده قیمت میانه را در میان محصولات درب اتوماتیک پارکینگ به خود اختصاص داده است و این قیمت در کنار کارایی و کیفیت و از همه‌ چیز مهم‌تر گارانتی و خدمات بعد از فروش انتخابی مناسب برای خرید درب پارکینگ دارا می‌باشد.

بهترین برند های جک درب اتوماتیک ایرانی و خارجی

اگر بخواهیم به صورت مختصر میان جک‌های ایرانی یک مقایسه انجام بدهیم و آن‌ها را در ترازوی قضاوت بگذاریم، از بین برند‌های محبوب و پیشرفته ایرانی، قادر هستیم برند‌های سیماران و یال را به عنوان دو برند مشهور در ساخت این جک ها معرفی کنیم.

این دو کمپانی از نظر کیفیت کالای خود و داشتن گارانتی و خدمات محصولات خود تقریبا با محصولات مشابه خارجی برابری خواهند کرد و این موضوع یکی از علت‌های موفقیت این دو برند ایرانی شده است. البته هرکدام از این دو برند نیز همانند دیگر برندها محصولات خود را در نوع و دسته‌های متفاوتی به بازار عرضه خواهند کرد که میان این محصولات آن‌ها نیز تفاوت‌هایی از از نظر سطح کیفیت و قیمت وجود دارد. در هر حال امروزه در بین برند‌های پرطرفدار ایرانی، این دو برند جزو پر فروش‌ترین‌ها به حساب می‌آیند و توانسته‌اند محصولات خود را با بیشترین کارایی ممکن در بازار به شهرت برسانند.

اکنون اگر بخواهیم در بین برند‌های گوناگون که در جهان دست به تولید این محصولات زده‌اند یکی را نام ببریم، یکی از برند‌های کشور ایتالیا به نام Comunello  را قادر هستیم نام ببریم که علاوه بر تولید و صادرات بسیاری که دارد، از نظر تنوع و کیفیت محصولات نیز از آن دسته برند‌هایی هستند که در جهان عمدتا حرف اول را خواهند زد.

تفاوت جک درب اتوماتیک ایرانی و خارجی

امروزه به علت تعداد بسیاری از انواع مدل‌های جک‌های درب اتوماتیک و بیشتر شدن تعداد تولیدکنندگان جک‌های درب اتوماتیک، تشخیص مناسب برای تهیه یک جک خوب اندکی دشوار شده است. جک‌های ساخته شده به وسیله شرکت‌های ایرانی به علت اختلاف قیمتی بسیاری که در مقایسه با محصولات مشابه وارداتی دارند، سبب به وجود آمدن این ابهام شده است که آیا می‌توان به این محصولات اطمینان کرد و برای خرید آن‌ها هزینه کرد یا خیر.

برای این که بدانیم آیا این توانایی را داریم که تا چه اندازه به جک‌های ایرانی اعتماد کنیم، باید تحقیق کنیم که عملکرد این محصولات در یک بازه زمانی طولانی چطور بوده است و آیا سبب رضایت مشتری شده است یا خیر. شرکت‌های تولید کننده ایرانی که امروزه این محصول را می‌سازند، محصولات تولیدی آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده است و تعداد محصولات مرجوعی آن‌ها بسیار کم و طبیعی بوده است.

امروزه دلایل دیگر همانند شرایط بد اقتصادی و حتی کاهش ارزش نرخ ارز سبب رشد روند صعودی استفاده کردن از محصولات ایرانی شده است. اگر بخواهیم موتور درب ریلی اتوماتیک ایرانی و محصولات وارداتی را در یک نگاه با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که در این زمینه با نهایت افسوس این تولیدکنندگان ایرانی بوده است که چندان فعال نیستند و به غیر از چند کمپانی، سایر تولید کنندگان نسبت به تولید و بیشتر شدن کیفیت آن هیچ گونه اقدامی نکرده‌اند.

راهنمای خرید بهترین جک درب اتوماتیک

برای این که قادر باشید یک جک درب اتوماتیک با کیفیت و خوب خریداری کنید باید به چند مورد در خرید خود دقت کنید و با در نظر گرفتن آن موارد یک محصول فوق العاده را فراهگ کنید. یک از موارد در خرید این محصولات که جزو مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌رود، محاسبه عرض ورودی ساختمان و محل نصب جک خواهد بود. این که در اتوماتیک پارکینگ ساختمان شما بتواند به آرامی و با کمترین فشاری باز و بسته شود باید تلاش کنید زمان خرید جک (automatic gate) از شرایط ساختمان خود مانند شمالی یا جنوبی بودن ساختمان و میزان قدمت آن اطلاعات لازم را داشته باشد تا در خرید خود با مشکلی روبه‌رو نشوید.

نکته مهمی که پیش از خرید به آن باید توجه داشت، خرید از شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی و خدمات بعد از فروش و تعمیر درب اتوماتیک و نمایندگی اصلی این محصولات خواهد بود. اگر چه شما مناسب‌ترین جک درب اتوماتیک را خواهید خرید ولی طول عمر این جک‌ها با یکدزگر متفاوت می‌باشد و مانند دیگر لوازم مصرفی شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

سومین موردی که توجه به آن پیشنهاد می‌شود تعداد واحد‌های ساختمان شما خواهد بود چرا که هنگامی تعداد واحد‌ها و ساکنان آن زیاد باشد قادر است سبب افزایش رفت و آمد شده و یکی از خصوصیت‌های اصلی و هدفمند جک در اتوماتیک، تعداد دفعات حرکت آن در زمانی مشخصی است که باید رعایت شود. آخرین موردی که باید زمان خریداری یک جک مناسب به آن دقت کنید هزینه‌ای است که قصد دارید برای تهیه یک جک درب اتوماتیک پرداخت کنید.

محدوده قیمتی که شما در نظر می گیرید این توانایی را دارد که خود دلیلی برای کشاندن شما به سمت یک محصول خاص باشد. به عنوان نمونه هنگامی شما قصد دارید قیمتی حدود یک میلیون تومان برای محصول خود هزینه کنید باید به سراغ برندهای ایرانی و چینی بروید.

حتما تلاش کنید از تولید کننده‌هایی این محصول را خریداری کنید که به شما گارانتی تعویض کالا را می‌دهند. داشتن گارانتی یک از هصوصیت‌های مثبت برای کالایی که قصد خرید آن را دارید به حسای می‌رود و این امکان را به شما خواهد داد تا در صورت بروز مشکل برای محصول خود، بتوانید به شرکت سازنده روجوع کنید و مشکل موردنظر را به درستی حل کنید.

بنابراین پیشنهاد می‌شود زمان خرید محصول موردنظر، داشتن گارانتی را برای آن محصول یک ویژگی مثبت و لازم در نظر گرفته شود.

تماس