بهترین راه برای بی صدا کردن درب پارکینگ

زمانی که برای پارکینگ خود درب اتوماتیک خریداری می کنید باید توجه کنید بهترین راه برای بی صدا کردن درب پارکینگ و عملکرد صحیح نگهداری و سرویس دوره ای درب می باشد. اگر این کار را انجام ندهید امکان اختلال در کارکرد آن وجود دارد. یکی از این مشکلات به صدا افتادن درب می باشد. استفاده از درب پارکینگ زمانی که صدای ناهنجار و ناخوشایندی داشته باشد، بسیار ازار دهنده است. اما نگران نباشید ما در این مقاله راهکارهایی برای بی صدا کردن درب ها به شما گفته ایم و امیدواریم مفید واقع شود. البته همانطور که می دانید صدای درب پارکینگ فقط از درب بازکن نمی آید، بلکه از کل سیستم درب پارکینگ می آید. پس برای دانستن اینکه صدا از کجا است؟ باید چندین قسمت را بررسی کنید.ابتدا به صدای جک با دقت گوش دهید تا مطمئن شوید صدا از چه قسمتی از جک درب پارکینگ می آید. تشخیص صدای بلبرینگ ها، چرخ دنده و صداهای ناشی از اصطکاک دو سطح فلزی بر روی هم می‌تواند به شما در پیدا کردن ناحیه معیوب کمک کند.
  • آچار را تکان دهید

با یک آچار سوکت یا آچار قابل تنظیم، تمام آجیل را در درب و پیگیری کنید. شما میخواهید همه چیز را باهم تطبیق دهید، اما نترسید.

  • غلطک را جایگزین کنید

برای غلطک های قدیمی فلزات غالبا غلط زیادی ایجاد می کنند که صدا  درب فلزی را بالا و پایین می کنند. اگر به وضوح می توانید این را به عنوان منبع سر و صدا و یا اگر غلطک ها فقط به نظر می رسد پوشیده شده، آنها را جایگزین کنید.

یک درب پارکینگ معمولی پنج بخش نیاز به دوازده غلتک دارد. استفاده از نایلون را به جای غلطک های فلزی در نظر بگیرید، زیرا آنها ساکت تر هستند و لازم نیست به طور منظم روان شوند. آنها همچنین هزینه تقریبا 200برای مجموعه ای کامل از غلطک های نایلون در مقایسه با500 برای فلز هزینه می کنند.

غلطک های استاندارد دارای یک غلتک 2 اینچ و یک ساقه 4 اینچ هستند، اما قبل از خرید جایگزین، شما را اندازه می گیرند.غلطک ها را در یک زمان جایگزین کنید. کل کار نباید بیش از یک ساعت طول بکشد.

احتیاط: درهای پارکینگ از دو نوع مختلف از مکانیسم های دو لنگه و ریلی استفاده کنید تا آسانتر شوند. ریل  در بالای مسیرهای بالا در هر دو طرف واقع شده اند. اگر شما دارای پیچشی ذرب هستید، سعی نکنید غلتک ها را در پایه پایین جایگزین کنید .

از آنجا که آنها همیشه تحت فشار هستند، دستکاری با پایه های پایینی می تواند باعث آسیب جدی شود. این یک شغل فقط برای یک حرفه ای است.

  • لولاها را عوض کنید

با گذشت زمان، سوراخ در لولایی که ساقه غلتک را در بر می گیرد، می تواند فرسوده شود. بازرسی هر یک از لولاها  در درب ریلی باید انجام شود.

  • مهره ها، پیچ ها و پیچ ها را محکم کنید

با گذشت زمان بدیهی است  درب اتوماتیک پارکینگ به تعمیر یا سرویس نیاز داشته باشند. باز و بسته شدن مداوم می تواند به آرامی باعث شل شدن مهره ها و پیچ و مهره ها شود. از لحاظ درز و مهره ، پیچ یا پیچ آزاد ، از درب پارکینگ خود اطمینان حاصل کنید. که کاملاً محکم شده اند تا از به صدا در آمدن آن جلوگیری کرده و به حرکت روانتر و راحتتر درب شما کمک کنند. در این صورت شما به سهولت می توانید تردد کنید.

  • درب را روغن کاری کنید

بهتر است به طور دوره ای و منظم درب پارکینگ خود را روغن کاری کنید، تا ساییدگی و آسیب آن به حداقل برسد و به راحتی عمل کند.

یک درب پارکینگ پر سر و صدا می تواند برای همه افراد ساختمان دردسر باشد، امیدواریم این راهکارها به درست شدن صدای درب پارکینگ شما کمک کند. اگر بتوانید به درستی صدا را تشخیص دهید که از کدام قسمت است، راهکار های خود را متناسب با آن ها می توان تنظیم و درست کرد. برای راهنمایی و مشاوره با شرکت سرویس دوران شماره 09122947890 تماس حاصل فرمایید.
تماس