عیب یابی مشکلات درب بازکن برقی :  در موقع باز کردن درب بازکن برقی ناگهان عملکرد را به طور ناگهانی متوقف می شود، علت مشکل معمولا بسیار ساده است و تصمیم گیری ها بسیار ساده هستند.در اینجا مشکلات رایج همراه با احتمال بیشتر درتعمیرات برای هر یک از آنها وجود دارد. به نظر می رسد که هیچ یک از اصلاحات زیر این مشکل را اصلاح نکند، شما باید از راهنمایی مالک تماس بگیرید و یا با یک حرفه ای تماس بگیرید.

 عیب یابی مشکلات درب بازکن برقی

  کنترل از راه دور درب بازکن برقی بازکن

  •  هنگامی که درب بازکن برقی  بوسیله سوئیچ از راه دور یا دیواری فشرده می شود ودرب باز نمی شود، تقریبا باید مطمئن باشید  که منبع برق به نحوی مختل شده نشده باشد.

    همانند بسیاری از این مشکلات، شایعترین مشکل ساده ترین است – واحد موتور از کار افتاده است . درب روی درب بازکن برقی را باز کنيد و مطمئن شويد که برق اصلی به طور کامل وصل شده است.

  •    همچنین ممکن است که مدار قطع کننده، فیوز یا GFCI کنترل مدار باز درب باز شود یا سوخته شود. اگر شما پیدا کنید که چراغ های دیگر یا مدارهای الکتریکی درب بازکن برقی کار نمی کنند، این دلیل احتمالی است، و شما باید باز شارژر یا GFCI را تنظیم مجدد کنید یا فیوز سوخته را جایگزین کنید. اگر قطع کننده مدار یا GFCI بارها و بارها از کار بیفتد، این نشانه ای است که در داخل سیستم یک اتصال کوتاه وجود دارد. در نهایت، ممکن است موتور درب بازکن برقی سوزانده شده باشد و درب بازکن برقی همه کار نمی کند. این یک مشکل است که به شما (یا یک شخص سرویس دهنده) نیاز دارد تا آن را جایگزین کنید.

  •  تعمیرراهبند ستونی

یکی از علت هاحرکت نکردن موتور درب بازکن برقی آنتن مدار فرمان آن درداخل پارکینگ را خارج کنید.  درب بازکن برقی مدرن  دارای رادیوهای کوچک هستند که در حدود 315 مگاهرتز کار می کنند و چند فوت فاصله اضافی می تواند سیگنال را تحت تأثیر قرار دهد.

اگر درب بازکن برقی به درستی باز شود، اما نمی تواند به طور کامل بسته شود، ممکن است یکی از سه علل مشترک وجود داشته باشد:

1. سوئیچ دیواری ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. درب بازکن برقی شما دارای سوئیچ هایی است که برای جلوگیری از کارکرد زیادی موتور  ودر هر زمانی که موتور  درب باز می کند و زمانی که درب را بسته می کند، موتور درب بازکن برقی را در اختیار شما قرار می گیرد. اگر سوئیچ نزدیک به  اشتباه تنظیم شده باشد، ممکن است از بستن درب جلوگیری کند. هنگامیکه شما تلاش می کنید آن را ببندید، درب بازکن برقی نیز ممکن است باعث عقب نشینی  شود.

سوئیچ دوم یک اقدام ایمنی است که  باعث نگه داشتن مردم از ضربه و داشتن شرایط نزدیک بودن به آنها – این یک وسیله ضروری و مورد نیاز برای همه درب بازکن برقی است. با تنظیم سوئیچ محدود شما درب بازکن برقی را از رفتار غیرمنتظره متوقف خواهد کرد.

درب بازکن برقی های دارای ابزارهای مختلف تنظیم سوئیچ های( تنظیم محدود) هستند، اما معمولا یک ویژگی پیچ در واحد موتور وجود دارد که برای تنظیم چگونگی حرکت به سمت پایین درب بکار میرود.

2. سنسورهای ایمنی ممکن است نیاز به تنظیم یا اصلاح داشته باشند.  در نزدیکی پایین مسیر درب در هر دو طرف چشم های الکترونیکی است که نیاز با یک خط مشخص دربین آنها یک نگاهی بین دو چشم بیندازید، درب به طور مساوی به یک اندازه تمام می شود. با این حال، اگر چیزی مسدود شده است، یا اگر ما بین درب چیزی نگه  بدارید چشم های الکترونیکی خارج از هماهنگی، درب تمام راه خطا خواهد داد  . در اغلب موارد، درب متوقف خواهد شد و یا معکوس خواهد شد، و چراغ به شما بگوید مشکل وجود دارد. 

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز مسدود کردن بینایی بین سنسورهای الکترونیکی وجود ندارد. گاهی اوقات، برگ ها یا آوارها می توانند سنسورها را مسدود کنند؛ اگر اغلب اتفاق بیافتد، ممکن است که لرزش از داخل درب بازکن برقی، براکت هایی که سنسورها را نگه دارند، شل شود.

3. اغلب، غلطک های زنگ زده و یا آسیب دیده درب بازکن برقیمی تواند باعث شود که درب بازکن برقی صداهای عجیب دهد. جایگزین غلط های آسیب دیده و یا روانکاری آنها با روانکاری روغن سیلیکون می تواند این مشکل را اصلاح کند. گاهی اوقات صداهای درب بازکن برقی خود ممکن است تغییر یا خم شوند، که همچنین می تواند باعث مشکل شود. 

درب بازکن برقی عقب می افتد قبل از ضربه زدن به دو مشکل احتمالی می تواند منجر به عقب رفتن درب بازکن برقی شود، حتی قبل از آنکه موارد زیر تست کنید :

1. درب بازکن برقی دارای یک پیچ تنظیم است که نیروی بسته شدن را کنترل می کند – فشار که اجازه می دهد تا درب به پایین برسد قبل از اینکه موتور خاموش شود. هنگامی که درب به عقب برگردد قبل از آن که حتی به انتها  درب بازکن برقی برسد، این به این دلیل است که اغلب تنظیمات نزدیک به نیرویی نیاز به تنظیم دارد.

اصطکاک غلتک های درب بازکن برقی درب را تکان میدهند و فکر می کند که درب به لرزش رسیده است ودرب بازکن برقی باید برای حساسیت کمتر تنظیم شود. 

2. غلطک های آسیب دیده یا زنگ زدگی همچنین می توانند اصطکاک بیشتری ایجاد کنند،برای جلوگیری از این مشکل، غلطک ها در شکل خوب و روانکاری مناسب هستند. 

  •  هنگامی که درب بازکن برقی بلافاصله پس از لمس کردن کف به سمت بالا حرکت می کند، این نیز مشکل سوئیچ نزدیک به درب است.

    پیچ تنظیم تنظیم نزدیک را روی موتور درب بازکن تنظیم کنید، تا زمانی که درب بازکن برقی از لمس کردن کف متوقف شود، کوچکتر می شود.

  • درب بازکن برقی کاملا باز نمی شود هنگامی که درب بازکن برقی  به درستی باز میشود، اما متوقف می شود،ودرب به طور کامل باز نیست، در اینجا علل احتمالی هستند:

1. ممکن است سوئیچ تا حد ممکن به سمت واحد موتور منتقل شود. این سوئیچ معمولا یک اهرم لمسی ساده در انتهای مسیر در نزدیکی واحد موتور نصب شده است، و اگر آن خیلی دور باشد، موتور قبل از باز شدن کامل درب را متوقف می کند. راه حل این است که سوئیچ را به واحد موتور حرکت دهیم. این مسئله تا حدودی نادر است و معمولا بلافاصله پس از یک درب بازکن برقی جدید نشان داده می شود درب بازکن نصب شده است.

2. غلطک های بلک و یا آسیب دیده نیز می توانند باعث جلوگیری از باز شدن درب شوند. بازرسی و جایگزینی غلطک های آسیب دیده و روانکاری آن ها را زنگ بزنید.

چرا درب بازکن برقی در زمستان باز نمی شود؟ گاهی اوقات یک درب بازکن برقی که فقط خوبکار می کند قادر نخواهد بود به خصوص در فصل زمستان باز شود. در این صورت، برای یک پیچ در واحد حرکتی نگاهی به  djust  حساسیت بازکن. به خصوص در فصل زمستان، زمانی که غلطک ها ممکن است سفت شوند، درب بازکن برقی ممکن است مانع از باز شدن شود. غلطک روانکاری همچنین می تواند با این مشکل کمک کند.

روشهای تنظیم حساسیت متفاوت است؛ پس از راهنمایی مالک برای راهنمایی با (سرویس دوران) مشورت کنید. درب بازکن برقی باز می شود، اما موتور توقف نمی کند.

 هنگامی که این مشکل غیر معمول رخ می دهد، به این معنی است که سوئیچ تا حد بالا باید از واحد موتور درب بازکن برقی منتقل شود. این مشکل به طور ناگهانی اتفاق می افتد؛ اگر در همه اتفاق می افتد، معمولا هنگامی که شما درب بازکن برقی را نصب می کنید، معمولا متوجه می شوید.

تماس