امروزه بسیاری از افراد عادت کرده اند درب پارکینگ را با فشردن دکمه ای باز و بسته کنند برای چنین افرادی بازو بسته کردن درب به صورت دستی بسیار دشوار می باشد. درب های اتوماتیک پارکینگ برای رفت و آمد اشخاص بسیار مناسب هستند و به راحتی آنها کمک می کنند. این درب ها نیز برای عملکرد صحیح نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و مرتب دارند. برای تعمیر جک پارکینگ در استاد معین می توانید با تکنسین ها و متخصصین حرفه ای و کاربلد شرکت سرویس دوران با شماره 2947890-0912 در تماس باشید. ما با بیش از 15 سال سابقه کاری می توانیم شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنیم.

6  مورد از مراحل تعمیرات تعمیر جک پارکینگ

  1. ریموت از اولین مراحلی است که در زمان خرابی درب پارکینگ بهتراست بررسی کنید. برای بررسی ریموت کنترل درب پارکینگ می توانید چراغ ان را نگاه کنید و طبق آن تشخیص دهید، اگر کمرنگ یا خاموش باشد یعنی باتری آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد.
  2. مرحله بعدی بعد از بررسی ریموت دستگاه مرکزی درب می باشد. از روی صدایی که بعد از فشردن دکمه ریموت به گوش می رسد می توان تشخیص داد سالم است یاخیر. اگر صدایی به گوشتان رسید به این معنا است که ریموت کنترل فرمان کرده صادر و فیوز نیز سالم است و دستگاه مرکزی آن را اجرا می نماید پس آن هم سالم می باشد.
  3.  جک بازویی یکی دیگر از قسمت های مهم است  که اگر ایرادی داشته باشد درب به طور کلی باز و بسته نمی شود. در این صورت باید برای تعمیر یا تعویض آن با تعمیرکار تماس بگیرید، زیرا بسیار پیچیده تخصصی است و خودتان نمی توانید به تنهایی آن را تعمیر کنید.
  4. چشمی نیز جز مراحلی است که به راحتی می توان بررسی کرد. اگر درب اتوماتیگ پارکینگ شما باز شود ولی بسته نشود دلیل آن خرابی چشمی است. چشمی اگر شکسته، در معرض تابش خورشید یا نفوذ رطوبت قرار بگیرد عملکرد درستی نخواهد داشت. اگر چشمی به درستی عمل نکند احتمال برخورد خودرو یا چیز دیگری با درب وجو دارد، زیرا موانع را تشخیص نمی دهد. دقت کنید مانعی سد راه رسیدن مادون قرمز به گیرنده نشود و اختلالی ایجاد نکند.
  5. شما می توانید به راحتی خرابی چشمی خود را تشخیص دهید. ابتدا دست خود را در مقابل چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید چشمی قطع و وصل شود، سپس اگر صدای تیک تیک بطع و وصل شدن آن را نشنیدید یعنی چشمی خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. دقت کنید مشکل ممکن است از قطعی سیم چشمی نیز باشد پس سیم کشی را فرموش نکنید.
  6. کثیفی چشمی نیز از دلایلی است که مانع عملکرد آن می شود در این صورت درب ممکن است به خوبی باز شود اما در هنگام بسته شدن متوقف شود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.
  7. مرحله ی دیگر چک کردن برق ورودی ساختمان می باشد. امکان دارد زمان خروج شما برق منطقه ای قطع شده باشد و اگر چک کردید و برق وصل بود فیوز مربوط به جک پارکینگ را چک کنید.اگر برق قطع بود با احتیاط وصل کنید بعد از آن اگر فیوز باز پرید جک شما اتصالی دارد. در چنین شرایطی با تعمیرکار تماس بگیرید.

بررسی و تعمیر جک پارکینگ در زعفرانیه

  • ابتدا جک را از درب پارکینگ را از درب جدا کنید سپس به وسیله دستمال مربوط و نم دار به خوبی ظاهرش را تمیز کنید.
  • با استفاده از ابزارهای مخصوص جک را باز کنید و قطعات آن را جداسازی کنید.
  • بعد از آن قطعات را تمیز و به خوبی بررسی کنید.
  • اگر متوجه شدید قطعه ای خراب است و نیاز به تعمیر دارد سریعا آن را درست کنید.
  • بعد از تمیزکاری با استفاده از روغن قطعات داخلی جک را به خوبی روغنکاری کنید.
  • سپس باید روغن های اضافه ی اطرافشان را تمیز کنید و مجدد قطعات را به یکدیگر متصل کنید. ولی دقت کنید تمامی ییچ هایی که باز کردید را محکم سفت کنید و اجزا را به درستی در جای خود قرار دهید.
  • جک را به درب وصل کنید و برای امتحان چندیدن بار باز و بسته کنید تا حرکت جک روان تر شود.
  • تمامی این مراحل بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود تا مشکلی به وجود بیاید.

4 نکته بسیار مهم درباره جک پارکینگ

هر ساختمانی برای سهولت رفت و آمد نیاز به جک درب پارکینگ دارد. شما می توانید برای خرید و آشنایی با جک های درب پارکینگ یا تعمیر و راه اندازی آنها با مشاوران و متخصصین شرکت سرویس دوران با شماره 2947890-0912 در ارتباط باشید. در این مقاله به چندین مورد از تعمیر یا نگهداری جک درب پارکینگ اشاره کرده ایم.

تماس